Täbytråden för bebisar som.... part 2
Ok :) Ny tråd igen :)
Dags att natta kudden nu :)
Ok :) Ny tråd igen :)
Dags att natta kudden nu :)
Hej allihopa!
Jag hinner inte med i tråden längre, det skrivs så mycket nu.
Vi har varit på läkarbesök idag, Albin gick igenom besiktningen även idag. Han växer som han ska också, idag vägde han 5015g och var 57,5 cm lång. Förstår att han växer så mycket just nu, han äter som en häst, ibland känns det som om jag inte hinner med, hoppas att produktionen går upp fort så det räcker åt honom.
Va roligt med så många nya i tråden... välkommna!!
Jag ska genast lägga in er i min adressbok så ni kommer åt hela min sida.
Kram
Följer gärna med på fika :)
Fikalistan:
Måndag 27/11
Trixietrina
Smurfan
jagosa
annso
Philmkarin
Bettiz Angel
FruBåtsman (efter 12.45)
Athena79
Tisdag 28/11
Trixietrina
jagosa
annso
Philmkarin
Bettiz Angel
FruBåtsman
Athena79 (före 15.00)
Inatt har min son överträffat sig själv, 6 timmar i streck sov han, jag behövde bara luta mig över vagnen och ge honom nappen några gånger. Känner mig som en ny människa. Inte första gången han sover 6 timmar, men önskar att han kunde göra det till en vana :)
Hej! Ja kan gärna ta bilen till Hannah och så gå med er till Gribbylund, jag hittar :)
Ska ni gå även om det är dåligt väder? Med dåligt väder menar jag regn :)
Annso: Visst ligger fiket i Bribbylunds centrum??
Hej!
Idag ringde jag lokaltidningen. Efter att ha väntat i 6 veckor och våran bild fortfarande inte varit i tidningen så tröttnade jag. Fick förklaringen att fotografen inte skickat in bilderna, och de hade försökt få tag på henne utan resultat. Vilken jävla fotograf, hoppas att hon fotat färdigt för lokaltidningen i alla fall. Så där får man ju bara inte göra.
Men är ganska glad för att annonsen inte kom in denna vecka då någon (ursäkta uttrycket) "jävla unge" knäckt ett ägg i våran brevlåda *morr*
Nån annan som råkat ut för detta? Alltså at bilden inte kommit in i tidningen?
Vet att Ängelens ängel var och fotograferades samma dag som oss, hon har inte heller kommit i tidningen än.
Annso: Va bra, då hittar jag från NB :)
Jagosa: Ska vi mötas utanför dig 11:30? Så hämtar vi upp några fler på vägen?
Gör en lista för det också så vi inte missar nån :) Skriv in vart u vill bli upphämtad *skrattar*
NB 11.30:
Athena79
Jagosa43
GT: PhilmKarin
TC:
Bettiz
Smurfan
Bettiz: Från NB tar det nånstans mellan 1-1½ timme skulle jag tro, och så ska ju alla mötas upp på vägen. Det är nog längre än man tror. Jag har hällre lite extra tid än att behöva komma försent.
Eller har jag helt fel?
Oktober 2006: Vi kan mötas utanför Ingången vid Tegelbruket vid 11.45, borde ta 15 minuter att gå från NB skulle jag tro.
PhilmKarin: Kan du gå ner till Näsbydalsskolan så möts vi upp där?
Ni som ska gå med till gribbylund skulle ni kunna maila era mobilnummer till mig, ifall vi inte httar varandra :)
För säkerhets skull skriver jag upp vart vi träffas :)
Näsbydal
GT vid Näsbydalsskolan
TC vid Tegelbruket
Syns på måndag :)
Smurfan81: Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar att gå, men jag skulle tippa på 45 minuter-60 minuter, beroende på hur fort vi går, hur många gånger vi måste stanna och så :)
Ja..tider var det ja....
NB 11.30
GT 11.40
TC 11.50
Borde stämma ganska bra tror jag. NU får vi bara hålla tummarna för att vi får fint väder. Idag regnar det ju som bara den.
Hej!!
Tack för ett trevligt tupperwere party Smurfan, det var roligt, och inte alltför dyrt denna gången i alla fall :)
Har lyckats få sonen att sova nu, men ska snart börja laga mat så han vaknar nog snart igen :)
Kram
Gud vilka fina julkort ni har tagit allihopa. Vi bestämde oss för att inte göra några julkort i år, eftersom vi har dop den här månaden, blir ju tackkort och sånt efter dopet sen i alla fall. Det får räcka med det i år.
FruBåtsman: Vad tråkigt att hon inte vill vara glad i julklänningen. Har du testat att ha den på ett tag så kanske hon blir glad igen.... kanske just klädbytet som inte är kul?
Vi måste skippa julmarknaden, vi har nåt annat viktigt för oss just den dagen :) Vi ska till skansen den 9:e med hela Mickes familj också så vi kommer dit i alla fall.
Kram på er!
Tack Emilia :)
Nej jag har kikat på bilden hemma hos FruBåtsman idag. Den annonsen som var i Vallentunas del var jättestor, antar att de hade dåligt samvete för att fotografen inte skickat in korten, det var ju nio veckor sen vi tog bilden.
Men vi är ju glada för det :)
Hej på er!
Välkomna alla nya :)
Jag har lite svårt att hänga med i erat tempo nu mera, jag sitter inte alls vid datorn lite mycket som jag gjorde innan Albin kom till världen :)
Vi har börjat gå upp tidigare på morgonen nu, så planen är att han ska ha två sovperioder på dagen och sen sova hela natten, sen småslumrar han ju lite då och då, men det är ju en annan sak :) Han sover hela nätterna nu, som en prins, vill bara ha nappen nån gång under natten. Känner mig lyckligt lottad och hoppas att det håller i sig nu bara :)
Smurfan: Va häfitgt att han börjat vända på sig. Tur att han vände på sig många gånger då eftersom du missade det första :)
Angående barnvakt så har jag beslutsångest, min sambo vill så gärna se Göta Kanal 2 som har premiär på juldagen, och jag vet inte om jag ska lämna Albin hos mormor för att gå på bio eller om jag ska låta Micke gå själv. Jag har så svårt att bestämma mig. Albin träffar ju mormor ofta, så själva grejen att lälmna honom till mamma är väl inte så farligt, men kommer jag att kunna koncentrera mig på filmen?? :)
Oj vad långt det blev :)
Smurfan: Vilken hemsk läsning, jag som flera har inte torra ögon efter att ha läst det där. Jag kan inte ens tänka mig livet utan min familjs hund, innan jul var det när för honom, han börjar bli gammal nu, måste börja tänka sig ett liv utan honom. Jag lider verkligen mer er. *kramar*
Ni som börjat med smakisar, hur är det man ska göra??
Jag hade tänkt vänta med smakisar till Albin är 6 månader, nu är han 4 ½ , men han sitter med vid bordet i sin stol och han är intresserad, så idag fick han smaka en tesked potatis med bröstmjölk och vatten. Fick ett infall och fick inte ut nog med mjölk, så det fick bli lite vatten :) Men hur ska man göra sen?
Min BVC sköterska är sjukskriven och känns dumt att gå till nån annan.