Inlägg från: Trollet Tott |Visa alla inlägg
  • Trollet Tott

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Hej Hej!
    Blev oxå tipsad om detta forum av en "mammakompis" (glennglenn). Jag måste erkänna att jag är ganska värdelös när det kommer till julpyssel och stök. Har fått upp lite ljus men mer än så får vi se om det blir. Bakning och dyligt är överkurs för mig så vi får se till att bli bortbjudna hos alla släktingar istället. Tycker det här med julen kan bli lite halvhysteriskt ibland. Framför allt när både jag och sambon har skillda föräldrar. Det bli liksom ingen avkoppling att bara flyga runt för mycket heller. Någon som har något bra tips, hur man får dagarna att räcka till när alla släktingar drar i en?!
    Vilket hemskt väder vi har, hoppas på lite kyla och snö till julen.

• Trollet Tott

Hej!

I em ska vi, jag och Alva ge oss iväg till IKEA, håll tummarna för att vi överlever alla andra som oxå ska dit samt att min söta lilla dotter kommer att tycka det är lika roligt som jag.

• Trollet Tott

Glennglenn: Roligt att höra att Thomas uppskattade Hilmas vistelse hos er, hon hälsar tillbaks att ert hrm är nästan lika bra som sitt egna! : )

• Trollet Tott

GOD JUL till ER alla. Hoppas ni får en skön helg, trots det nästan milda vårvädret. Själv har jag lite svårt att få in rätt julstämmning.

• Trollet Tott

Trådundersökning: Jag upplever att Alva också tröttnar ganksa fort. Är hon på gott humör kanske hon kan leka ca 30 min, annars kanske bara fem. Men jag märker att hon vill ha mer sällskap, någon som pratar med henne. Det är svårt att bara lägga henne någonstans när jag själv vill göra något annat. Tror att det kommer att gå i perioder, ibland vill de ha mer sällskap och sen klarar de mer självständig lek ett tag.

Smurfan: Kunde knappt läsa din sorgliga berättelse, vill inte ens tänka på den dagen jag måste fatta något sådant svårt beslut. Självklart är ens hund en lika viktig familjemedlem som vem som helst.En sån villkorslös kärlek man får av en hund är svår att få av någon annan.

• Trollet Tott

Hej!

Tänkte ha en namncermoni för vår dotter,
    är det någon som vet någon person spm kan hålla i den istället för en präst. Det ska tydligen finnas en del olika "företag" som sysslar med detta.

• Trollet Tott

Grattis lilla Freja på namnsdagen. Vi ses i morgon. Ska ni på friskis innan?

FruBåtsman: Lider med dig som är kräksjuk, det är verkligen ingen höjdare.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2