Inlägg från: adahlin |Visa alla inlägg
  • adahlin

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Och här kommer den hysteriskt trötta glädjedödaren... Rasmus var underbar på att sova tills han för några veckor sedan kom på att om man sover kan man missa något otroligt spännande och roligt. Så nu är det viljornas kamp för jämnan här hemma. Inatt vaknade han halv fyra och blåvägrade att sova, försökte en halvtimme-trekvart, sedan gav vi upp och tryckte i honom en flaska välling och då somnade han äntligen. Är väl mitt uppe i en tillväxtperiod eller nåt. Vet inte, men har lärt mig att man alltid kan skylla allt på tillväxtperioder.

Är det förresten någon som vet om det är konstigt att han inte har fått någon tand ännu? Han är ju faktiskt 7,5 månad nu... *lite orolig*

• adahlin

Var det någon som såg det helvidriga Kalla Fakta nyss?
    Brrrr....jag ryser ända in i märgen! Vilka människor det finns...

FruBåtsman: Stackars er, jag har tänkt på er hela veckan! Ang. gröten, kan det inte bara vara så att eftersom Alice också har varit sjuk så har hon 1) ingen matlust eller 2) förknippar gröten med illamående och magont? Pröva med välling annars, så får hon dessutom i sig ordentligt med vätska. Kan ju vara så att hon helt enkelt är för trött för att äta "riktigt" och att välling då kan vara lättar så hon får vara lite bebis igen. Bara en tanke... Hoppas det löser sig!

Trixietrina: Har du provat olika vällingsorter? Rasmus vägrade välling i början, vi prövade först majsvälling några dagar, det gick inte. Sedan tog vi risvälling, vilket inte heller var någon hit förrän några dagar senare när han hade vant sig.

• adahlin

Hej alla!

Är det någon som har något tips på lösande livsmedel till Rasmus? Vi har proppat honom med katrinplommonpuré, hjälpte i början men gick över, vi har kört med messmör, funkade också i början men nu är det kört igen. Microlax känns lite överkurs än så länge... Vill gärna få igång det på naturlig väg om det går.
    Tack!

• adahlin

PhilmKarin: Ja, de blandade ihop namnen lite.... Skulle varit en bild i SvD också, men jag har inte hittat ett skvatt om MC-mässan. Där var Rasmus vaken iaf. Håller med om att det var länge sedan, det får vi se till att ändra på!

• adahlin

FruBåtsman: Rasmus åt ungefär så här när han var 6 mån.

06 morgonvälling, 200ml ca

09 nestlégröt på 1 dl pulver, varierar väldigt om det går åt eller inte.

13 Liten burk mat, också där varierande, men det är först nu vid 8 mån han oftast äter hela burken. Den lilla, alltså.

17 gröt igen, ibland allt, ibland hälften...

19:30 kvällsvälling, förut tömde han flaskan, nu äter han oftast inte ens hälften... Går väl i perioder.

Har han ätit upp och verkar vara sugen på mera får han efterrätt.

PhilmKarin: Vart i Spanien ska ni åka?

• adahlin

PhilmKarin: Så lustigt, mina föräldrar ska också dit, om 2 eller 3 veckor ungefär. Jag och Rasmus har varit lite sugna på att åka med, men vi får väl se hur det blir.

• adahlin

PhilmKarin: Ja, till El Limonar för att vara exakt. Ska kolla vilket datum de åker, om de har köpt biljetter än. Är lite sugen på att haka på.
    När vi flög till Zürich gav de oss en påse, sa åt oss att lägga i vagnen, och sedan fick vi checka in den i specialincheckningen. Utan kostnad.

• adahlin

Bettiz: Använde du ångstrykjärn? I så fall blir vidhäftningen mycket sämre. Och så ska du ha högsta värmen på och gärna trycka så hårt du kan.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2