Inlägg från: EmiliaG |Visa alla inlägg
  • EmiliaG

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Tack Smurfan för att du försökte korrigera... du har så rätt, det var skansen jag och maken funderade över. Men Grönalund vet jag inte riktigt.

SKANSENS JULMARKNAD

2/12
    Smurfan+fam
    (Bettiz+fam)

3/12
    Smurfan+fam
    Bettiz+fam

16/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    EmiliaG+fam

17/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    EmiliaG+fam

GRÖNALUNDS JULMARKNAD

2/12

3/12

16/12
    Bettiz+fam

17/12
    Bettiz+fam

• EmiliaG

Någon som provat fiket vid Viggbyholms station?

• EmiliaG

Vi kommer nog köra digitala foton och så framkalla över nätet, och ev. beställa färdiga med hälsning eller så klistrar vi själva. Ska göras under veckan i alla fall.

jagosa - Var har ni köpt pepparkaksdräkten?

• EmiliaG
    Smurfan - Härligt!!

Då andra skryter om sina små, måste jag ju också göra det. Mikael hänger på tjejernas tränd och började i söndags att vända sig från rygg till mage - så nu får man passa honom extra noga på skötbort och i sängen... Härliga framsteg!

Angående fotobeställningar på nätet har vi använd: Postfoto.se nu senast. Men de flesta verkar ha ungefär samma kvalite, så vi vänder kappan efter vinder och brukar ta de som har bäst erbjudande för stunden.
  • EmiliaG

Någon som ska på föräldragrupp hos BVC imorgon em hos Helena?

• EmiliaG
    SKANSENS JULMARKNAD

17/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    Bettiz+fam
    jagosa+fam
    Anna+fam (ev)
  • EmiliaG

Vi kör på samma stil som Athena - Skickade kort på Mikael till alal för någon vecka sedan... så då skippar vi julkort med foto deta år, men nästa blir det julkort med bild.

Athena - Missa inte bilden i mitt i denna vecka på er!!

• EmiliaG
    glennglenn - Om inget kommenterats om det vid tidigare besök så behöver du inte oroa dig... sådanna saker kommer ju lite olika... men mer magträning skulle nog inte skada henne om hon inte lyfter huvudet ännu, här kör vi alltid "morgongympa" i sängen med lite styrkeövningar för Mikael. Men som sagt är det ju väldigt individuellt. De kollar ju mer fysiska hälsan t.ex. hjärtljud, andning, speglar ögonen och kollar höfter och så.

Själv märkta jag inte av att de kollade motoriken m.m. men sådant har våran sköterska betat av lite vid varje besök redan innan det var 2mån koll - men sedan är ju Mikael rätt tidig med styrkamässiga saker.
  • EmiliaG

Mikael var på julbord den 2 dec i Linköping... gick superbra, men han ville inte sitta i deras barnstol. Men sitta i mammas/pappas knä funkade kanon det med!

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2