Inlägg från: glennglenn |Visa alla inlägg
  • glennglenn

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Sieva: Investera i en pilatesboll. Jag har övat upp magmusklerna genom promenader och att bara sitta och balansera på bollen. Igår kunde jag göra riktiga situps men det tar ju ett tag när kroppen är helt ur form. Jag har mycket kvar men det känns motiverat att kunna göra vanliga situps även om jag bara orkar ca 15 åt gången.

Vad avundsjuk jag är på Smurfan! Vilken kanonhelg! Själv sitter jag i sängen med ett glas rödvin. Sambon har disco i vardagsrummet med Elsa. Det är lyxigt att bara få en stund för sig själv men vi hade just en liten dispyt om att jag är lite neurotisk och inte kan släppa ansvar. Så nu övar jag på det.
    Släpp släpp!

• glennglenn

Kan tillägga att vi var på bröllopsfest i lördags och syrran var barnvakt. Det gick superbra! Vad kul det var att få klä upp sig och gå ut själv och träffa en massa gamla vänner. Återigen, att få släppa ansvaret. :)

Ja, Bettiz och Jagosa jag hittade faktiskt till slut en klänning. En knallröd på min favoritaffär Twist&Tango. Midjan satt lite ovanför min egen och under var den lite klockad så tjockmagen döljdes bra, men mina nya bröst framhävdes. ;)

• glennglenn

Stackars philmKarin, Man blir ju så himla ynklig av den där åkomman. Mår du bättre idag?

• glennglenn

Hur går det med bilden Sieva? ;)

Vi tog med Elsa på fest i lördags och det blev ganska så misslyckat. Hon sov i två timmar men sedan var hon klarvaken, hungrig (omättlig), varm, arg, trött osv. och bara skrek och skrek. Hon brukar verkligen inte vara sån men det blev nog för mycket för henne för vi hade varit ute och gått i affärer under dagen också.

Efter lördagen bestämde vi oss för att hon inte skulle följa med på nyårsfesten vi ska på, men vi är lite osäkra. Tycker ni att hon är för liten för att vi ska sova borta? Hon kommer att vara tre månader då och vi ska ut till en kompis lantställe så vi måste sova över. Thomas föräldrar vill verkligen vara barnvakt och hon har ju ännu inte hunnit blivit direkt mammig. Så länge hon får mat, närhet och uppmärksamhet så är hon ju nöjd och hon har ju inga problem med att ta flaska. Vad tycker ni? Hur ska ni göra?

• glennglenn

Trixie: Jag har kommit jättelångt! Julpynten står i hallen i två kartonger som sambon burit in från garaget och stirrar krävande på mig: :)

• glennglenn

Försökte julpynta men för att komma i julstämning så försökte jag leta rätt på favoritjulskivan Ainbusk Singers Jul på Gotland. Hittade den inte och under tiden började världens socialaste bebis gallskrika för att hon inte såg mig så vi hamnade här i stället.

Bettiz: Ja, det ska bli kul på fredag.

Trollet Tott: Försök inte! Jag har nog sett ljusstaken i ert fönster! :) För bakverk får du komma till mig så det gör ju ingenting.

• glennglenn

Oktober 2006: Vilka snälla vänner! Perfekt ju!

Så ni har också mammagruppträff på fredag. Men Trollet, Bettiz och jag går i Åkersberga så det är nog inte samma. Det är vår första träff. Ska bli kul faktiskt! Vi andra får ses på fikaträff snart igen!

Jag har i alla fall fått upp lite julpynt nu! Nästa vecka hänger vi upp lite mer och klär julgran eftersom vi ska ha 30-årsfest för sambon den 21 december och sedan ska fira jul hemma.

• glennglenn

Ja, Annso. Det är lite så vi resonerar också. Hon kan kanske vara med oss på dagen och sedan bli hämtad av farmor och farfar lite senare. De vill verkligen vara barnvakt och vi vill verkligen att de ska vara det, men man undrar ju om man gör fel. Fick en sylig kommentar av en tjej på festen så därför undrade jag var ni tyckte. Tror dock inte att hon hade några egna barn. Vi sa att eftersom hon var som hon var i lördags så ska vi nog inte ta med henne på nyår och då sa hon att "Men hon är väl ändå för liten för att lämnas bort". Nej, jag bryr mig inte men jag ville bara kolla med er hur ni tänker.

• glennglenn

Sieva: Skönt att höra att det är kulturellt. Det tror jag också nu när jag tänker efter. Vi vägrar isolera oss och bli supertråkiga bara för att vi fått barn. Så länge vi orkar och Elsa mår bra så vill vi försöka leva ungefär som vi gjorde innan (eller åtminstone så likt som möjligt).

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2