• Snussi

Pepparkaksdräkt eller annan juldräkt?

Vet någon vart man kan köpa pepparkasdräkter eller andra roliga juldräkter?
    Söker 2 st, 1 storlek 86/92 och 1 storlek 56/62...

• Svar på tråden Pepparkaksdräkt eller annan juldräkt?
  • nelly 1

Lindex, hm, ellos
    alla ställen som säljer barnkläder typ.
    ica maxi har antagligen oxå
    coop forum

• Mirakel händer

Ica maxi, har här där vi bor...

• Oggy

Åhléns har vi köpt tomtedräkter och pepparkaksdräkter

• vitmaskros

Allt från Coop till BR-leksaker har jag köpt till mina förr om åren.

• AnLeNo

Jag beställde nyss en från ellos, för 99 kr. fanns från strl 56.

• AnLeNo

ska kanske tillägga att det fanns både tomte o pepparkaka

• Annanym

Åååh jag är så kluven inför detta! Skulle kanske vilja ha en pepparkaksdräkt till min kommande lilla bebis, men varför? Jo, för att vi vuxna ska få tillfredsställelsen av att säga "Ååååh så söt!" Det är ju knappast för bebis skull. Hm, är det nån mer som tänker som jag?

• mickz

Ja ids då int köpa nå eftersom de används en dag! Nä de kom bli finkläder å tomteluva istället de räcker. (killen kommer vara 10 månader på julafton) Senare i livet då dem själv bestämmer kommer de nog bli både tomte å pepparkaka

Gruff knuff
  • Snussi

Jag tänker mer på att det kan vara kul för barnet själv att se kort från jul när dom var bebisar och utklädda på julafton! Lukas var en tomte förra året så nu blir det nog en pepparkaka!

Sen är du delvis också för att dom är så himla söta!

• vivianne

Det är faktiskt rätt kul med de "obligatoriska" julkorten med barn utklädda till tomtar, lucior, pepparkaksguggar eller vad det nu kan tänkas vara. Dräkterna brukar vara hyfsat billiga och kan avändas som pyjamas hela vintern .

Dottern var tomte förra året, får se vad det blir i år.

• Annanym

Det där med att ha den som pyjamas sen var ju smart. Får kanske ge vika för gullighetsfascismen då! *S* Det lär ju bli en helt bedårande liten pepparkaksbebis iallafall.

• Fia 74

Jag köpte till sonen på Kappahl (en pepparkaksdräkt) det fanns även pepparkaks gumme klänningar - jättesöta!

Svar på tråden Pepparkaksdräkt eller annan juldräkt?