• pilla21

Tandfen samt vart gör man av barnens tänder??

Min 6åriga son har precis tappat en tand.
    Tanden ligger i ett glas med vatten som "tandfen kommer inatt o lägger i en peng)
    Men vart 17 ska jag göra av tanden?

Vill gärna höra hur ni gör med era barns tänder och även hur ni gör med en ev tandfe´??

• Svar på tråden Tandfen samt vart gör man av barnens tänder??
  • snartär vi fem

lägg dom i en liten burk med lock och spara dom om du vill...annars så hivar du dom

• pilla21

Ok, sonen blev nämligen jätteledsen när jag sa att tandfen kommer och hämtar tanden o lägger i en peng i glaset istället.
    Då skrek han - Men jag vill ha min tand kvar ju ;)

• Niwa78

min mamma lämnade pengen och tanden i glaset,att tandfen lämnade en peng för att jag tappat en tand.
    Hade sedan en egen dekorerad box/låda där vi sparade tänderna.

• MiReDe

Vi fick tillbaka våra tänder i en liten burk som det stod "mina tänder" eller ngt sådant på när vi slutade tro på tandfen. La också tänderna i ett glas vatten.

Min lillebror trodde stenhårt på tandfen, vet inte om han hade tappat en "kindtand", heter dom mjölktand kanske? eller om han tappat två tänder..iaf så fick han ju då två slantar och det hajade ju han på engång, att ju fler eller större tänder man ger tandfen, ju mer pengar får man.
    Så när dom var i stugan så hittade han ett kranier från ett rådjur. Frågade mamma om han fick låna en hammare och mesjel, vilket han fick. När mamma hör, dunk, dunk, dunk så lär hon gå och titta. Där sitter lillebror och hamrar bort tänderna på kraniet. Mamma frågar vad han gör och lillebror svarar: "Stora tänder, stora pengar"

• V N

När jag var lite "försvann" tänderna. Men eftersom pengar fanns där istället så klagade jag inte.
    Min bonusdotter envisas med att spara dem. Personligen tycker jag det är lite äckligt. Men men... det hör väl till utvecklingen.
    Potträning kan ju innebära att barnen vill leka med korvarna också...

Vissa leksaksaffärer har speciella tandboxar.

• pilla21

MiReDe:

HAHAHAHA Vad dom små liven är underbar ;)

• Heisan

Jag har kört stenhårt på att jag skall hindra tandfén från att komma in, tejpar fönster, låser alla lås, tanden skall gömmas så bra som vi bara kan.. Ändå hittar hon den varje gång

Tänderna har jag sparat i en liten burk.. En gång så tappade min son bort sin tand, vi dammsög upp skräpet där den hamnat o vips så låg det en peng dagen efter i det upponervända dammsugarmunstycket.. Hon är helt omöjlig den där flygande odågan..

Vid åtta genomskådade dottern mig, sonen har inte gjort det riktigt ännu...

Bebbelängtan....
  • maddis72

Villkoret för att tandfen ska lämna pengar är ju hon får tanden, hon samlar ju nämligen på såna!
    Hade kanske inte varit lika enkelt om min son inte ville skiljas från sin tand, men han verkar tack och lov tycka det är lika "äckligt" (förstå mig rätt) som jag!

EN liten historia:
    Min son var överlycklig en dag för en bekant till kompisens mamma berättat en hemlis, att la man tanden under badrumsmattan istället så blev det en hundring!!!!!
    En tiondels sekund sände jag personen som sagt det arga tankar tills jag kom på att jag kunde säga att det BARA funkar en gång så man måste vlja tand med omsorg, behöver ju inte ens ta första bästa och JA, den hundringen vickade han till sig ganska snabbt!

• maddis72

OCH
    Mina egan tänder ligger fortfarande i en sån där miniburk det står "mjölktänder" på synligt hemma hos mina färäldrar och tillsammans med dom ligger en av min pappas äckliga visdomständer, får iofs mina bissingar att se ganska söta ut men ändå, HUH!!!
    Annars är mina föräldrar helt oki!

Svar på tråden Tandfen samt vart gör man av barnens tänder??