• vakttjejen

Rubens barn?

Hej!

Funderar på att köpa en orginaldocka ifrån rubens barn till min lillla dotter när han fyller ett år. Vilken av dockorna tycker du är finast?

Ska jag köpa en docka som är lik henne elelr den jag tycker bäst om?

Kram karin

www.rubensbarn.com

• Svar på tråden Rubens barn?
  • MamsenJ

ok. jo, jag ska nog ha en Little Ida och en Meya. Men Emil är ju också såå fin! Hon fyller ju iofs år snart också... Men oh, vad dyra. På dockbutiken. Meya 490+ postförskott 50+ frakt 51 kr!

• Lady Namárië

Min son fick en Rubens barn-docka i ettårspresent. Jag köpte den från www.barnplatsen.se. Där står det att originaldockorna rekommenderas till barn över två år. Jag mailade tillverkaren och fick svaret att rekommendationen beror på att originalseriens hår är annorlunda (något om att långa hårstrån kunde lossna och att barnet kan få dessa i munnen). Vi valde därför att ge sonen en Sky ur Cosmosserien istället för en original. Cosmosserien rekommenderas från 0 år. De är dock inte lika stora som originalserien.

Av originaldockorna tycker jag att Meja och Emil är klart sötast.

• vakttjejen

Tror ni verkligen att det kan vara farligt att ge en 1 åring en orginaldocka. Leker de med dock vid ett års ålder. Känner kanske mer att jag vill ha en sådan docka och när hon börjar leka med dockan så är hon säkert nästan 2 år eller ?

• vakttjejen

Om man ska sätta på orginaldockonra riktiga barnkläder, vad tror ni att de behöver för storlek då?

• vakttjejen

Det blev en Emil! Han är så fin! *ler*

• Mylla
    vakttjejen skrev 2006-11-15 19:21:32 följande:
    Tror ni verkligen att det kan vara farligt att ge en 1 åring en orginaldocka. Leker de med dock vid ett års ålder. Känner kanske mer att jag vill ha en sådan docka och när hon börjar leka med dockan så är hon säkert nästan 2 år eller ?
    Jag tror inte det är någon fara.
    Min son har inte börjat leka med sin än. Han blir nog två år innan den är intressant. Han har dragit den i håret någon gång och det är jättelite som lossnar. Inte stoppar han det i munnen heller. Han har också en Emil. Jag skulle gissa att han har stl 56. Glad
  • Snova

Åh vilka fina men vilken dålig sida! Ingen info om vilka som lämpar sig från vilken ålder ju...

Gillade "frog" ur djurserien. Dottern är bara 8 mån, kan det vara en bra julklapp eller ej? Pris på de olika varianterna ungefär?

♥ Lovisa ♥
  • snigelina

Vi har köpt en cosmos-docka till vår dotter som är 1,5 år. Hon har lekt med dockor sen innan hon var ett år och älskar det!

Jag tror originaldockorna är lite för stora för ett så litet barn, då skulle jag hellre köpa en mindre nu och en större om ett par år om barnet gillar att leka med dockor.

• Snova

Skrev ett mail till dem:

"Gillar "frog" ur djurserien. Dottern är bara 8 mån, är den lämplig då? Pris på den?

Jättefina dockor men ni borde ha mer info på sidan. Återförsäljare vore bra plus det jag efterfrågade ovan."

♥ Lovisa ♥
  • snigelina

Om du googlar på Rubens barn kommer du hitta flera återförsäljare och där står prisinfo

• Snova

Tack! Ålder också kanske? Lämplig ålder alltså...

♥ Lovisa ♥
  • snigelina
    Snova skrev 2006-12-07 01:57:13 följande:
    Tack! Ålder också kanske? Lämplig ålder alltså... ♥ Lovisa ♥
    Det får man nog avgöra lite själv. Vår dotter fick sina första dockor när hon var 8 månader och hon har lekt med dockor sen dess! Storleksmässigt funkar den nog bra, om inte barnet är jättelitet.
  • Jessica B

Kikre.com finns liknande dockor. Klicka på Komikapp i vänstra kolumnen, sedan dockor.
    Vi har fått en Erik till Elvin o en Amanda till Meja. De är jättefina. Vet inte om Rubens har så, men de från Kikre har lite tyngd i sig, så att de sitter bra också.
    Går fort att beställa, de finns o hämta på posten inom några dagar också.

• Filurifax

Jag har köpt en Rubens Rainbow i Pink till min två månaders dotter i julklapp. Har köpt min docka i en butik i Halmstad och jag har för mig att de var rätt billiga faktist...tänkte om någon som bor i närheten är sugen så vet ni att de finns där och ni slipper frakten.

Svar på tråden Rubens barn?