Hyra bilbarnstol från IF?
Hej!
Är det ngn som hyr bilbarnstol från IF..? Är ni nöjda?
Hej!
Är det ngn som hyr bilbarnstol från IF..? Är ni nöjda?
Jag har precis fått hem den första stolen från IF och är nöjd med den iallafall...nu har ju inte bebisen kommit än men stolen ser bra ut och är praktisk och lätt att bära och sätta in i bilen.
Tack för svaret Kixi!
Hur visste du att den skulle passa i er bil? Vet de vilka bilar den INTE funkar i, så man bara kan ringa och fråga kanske..?
De flesta babyskydd passar i de flesta bilar om det inte är några specialtillverkade för just ett märke. Volvo har ju några egna bilbarnstolar som är speciellt till de bilarna men annars ska de flesta märken passa till de flesta bilarna.
Jag var INTE nöjd. Hon satt inte bra, ej tillräckligt liggläge, solskydd
ingick inte och den var ful... (smaken är ju som baken och i detta fall inge viktig, men ändå)
Nä, jag var totalt missnöjd. Sen när vi ändå beslöt oss för att ge den en chans för dem växer ju så snabbt, kom nästa stol och var ännu värre. Vi betalade hela summan trots att vi var totalt missnöjda och köpte oss en väl utprovad en för ca 1.500 kr. Vi är nu väldigt nöjda.
Tack Nasselina!
Ja, jag tror vi köper istället faktiskt!
Vi funderade lite snabbt på att hyra, men efter att ha räknat på det och att vi kommer att skaffa fler barn så var valet enkelt. Köpa eget! Vi har beställt en akta graco logico S och som nästa stol kommer vi nog att välja BeSafe Izi kid, samma som if har att hyra ut. Den har ju fått väldigt bra betyg i krocktest.
Sedan är det ju litr tråkigt att inte kunna välja färg, färgen som de har är inte den allra snyggaste. Dessutom har jag hört att de kan trilskas när det gäller att byta stol. De är ganska hårda på åldersskravet, när det istället är mycket vikten som avgör.
puff
Puff igen
Vi är inne på vår andra stol från IF nu, och vi är jättenöjda. Stolarna är lätta att montera och mitt barn har suttit och sitter jättebra i dem. Den stolen som hon har nu (nr 2) har justerbar lutning så att man kan ändra om hon somnar osv...Att det inte fanns solskydd till var nog det enda negativa, men det kan man ju köpa till och använda på de andra stolarna också (antar jag) alternativt köpa ngt solskydd från en barnbutik.
Aengelgirl;
Tack vad bra att höra!
Vi var nästan 100 på att vi skulle köpa för några dagar sedan och har nu ändrat oss igen -så skönt att få höra några goda ord om dem.