• Yret

Hyra bilbarnstol från IF?

Hej!
    Är det ngn som hyr bilbarnstol från IF..? Är ni nöjda?

• Svar på tråden Hyra bilbarnstol från IF?
  • Yret

Tack för svaret Kixi!
    Hur visste du att den skulle passa i er bil? Vet de vilka bilar den INTE funkar i, så man bara kan ringa och fråga kanske..?

• Yret

Tack Nasselina!
    Ja, jag tror vi köper istället faktiskt!

• Yret

Aengelgirl;
    Tack vad bra att höra!
    Vi var nästan 100 på att vi skulle köpa för några dagar sedan och har nu ändrat oss igen -så skönt att få höra några goda ord om dem.

• Yret

Blev däremot lite orolig över det där som Squeezetoy skrev, att de går så mkt på ålder och inte vikt som faktiskt känns viktigast.. Jag kommer antagligen få ut mina tvillingar nu i veckan- ganska mkt för tidigt, v 32- så det där med vikt/ålder kan ju bli ett problem här framöver..

• Yret

Ja, du har rätt Squeeze, ska kolla med dem direkt!

• Yret

Anna m nr 1;

Ja, jag tror som Squeezetoy. HAr oxå tänkt som du med rädsla, men tänkt om faktiskt.. för anledningen att de hyr ut är ju oxå att DE inte vill ha skadade barn vid olyckor- de vill ju inte betala ut en spänn helst! Det är ju inte bara en "rar, billig service" för dem hur det än kan se ut.. De är ett försäkringsbolag, å de vill inte ha skadade som kostar dem..

Så jag tror faktiskt att de MÅSTE -regelmässigt- undersöka utrustningen innan de ger den ut igen. Men jag ska ringa och kolla med dem vilka garantier de har. För NÅ´T måste de ju göra -även om jag själv hör hur godtrogen och naiv jag låter.. . Men de kan ju inte direkt lita på folks ord bara när det har med LIV att göra.. Om jag så mycket som ANAR lögner eller brister i deras svar kommer jag personligen skicka PLUS-journalistblodhundar med medföljande soptunna på dem! Konsumentverket är säkert oxå på hugget om det skulle vara ngt som inte verkar stämma..

• Yret

Anna, 1500 är självklart ok pris, men vi väntar tvillingar, så det blir 3000 med engång. Självklart är liv värt mer än det, den diskussionen kan jag inte på ngt sätt ge mig in i eftersom svaret är så självklart! Men det är inte så enkelt om man helt enkelt inte HAR de pengarna... Så vi blir tvungna att tänka såhär nu i första vändan.

Dessutom, de stolar jag tittat på och kollat upp i undersökningar etc kostar tyvärr mer än 1500kr st.. så då tror jag IFs stolar skyddar lika bra i slutänden. Men som sagt, hade jag råd skulle jag imorgon dag springa å köpa den absolut bästa barnstolen av alla!!! -och göra samma sak igen om några månader när vi behöver 2 nya! Men faktum är att vi just nu inte ens har någon bil, för den har pajat ihop totalt lagom till bebbarnas ankomst- så vi måste köpa en ny bil oxå- å de pengarna kommer ta några månader att få ihop... Så allt är ju en avvägning.

• Yret

Du kan absolut hyra en utan att ha försäkring hos IF.

Har du försäkring av ngt slag hos IF får du hyra en stol för 82 kr i månaden, om du inte har ngn försäkring kostar det 102 kr/månad. Inte mycket. Du byter stol allteftersom barnet växer- finns 3 olika stolar. (Den andra stolen i serien har fått bäst i test på krockundersökningar.) Den sista stolen FÅR du efter ett visst antal månader.

Om du är nyfiken, gå in på IFs hemsida, gå in under "Privat" -"Våra produkter" - "barn". Där ser du på höger sida en liten "reklambild" om barnstolarna. Klicka på den.

www.if.se

• Yret

Suskiv,
    Tack, det var verkligen bra info där! Ska överlägga med maken!

Svar på tråden Hyra bilbarnstol från IF?