• ängeln83

Mamma jeans i små storlekar?

Nu börjar det bli lite trångt att ha mina vanliga jeans.
    Har kikat runt efter mamma jeans, men tycker bara dom finns i större storlekar.
    Beställde ett par jeans ifrån hm i storlek 34, men dom vart för stora.
    Någon som vet vart det finns mamma jeans i mindre storlekar (typ xs)?
    Eller är det inte meningen att mini folk som jag inte ska vara gravida?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Mamma jeans i små storlekar?
  • Vicka81

jag har samma problem, har 25-26 i jeansstrlk i vanliga fall. Jag har köpt mammajeans som jag har sytt in på insidan på benen... hade inget val, vill ju inte gå i mjukisar i 25 veckor... har du provat dina vanliga jeans med "belly belt"? För mig funkar det tyvärr inte eftersom jag får värsta hänget istället... hmm... träligt! Hoppas det löser sig!

• missteddy

de har glömt de som har över storlek 46 och de mindre storlekarna kappahl har haft xs i byxor förr men vet inte hur det är nu

• EnilemmE

Vanliga jeans fast nån storlek större borde ju funka utmärkt!! Finns ju rätt så billiga jeans på typ H&M och Lindex..

Februaribebisch i magen!!
  • hannahlilla

Jag hade samma problem men fick nöja mig med ett par som inte sitter så jätte tight från grow in life i storlek 34, dom sitter inte så hemskt iaf.

• Egensinnig

veromoda har mammajeans i tumstorlekar o brukar ha små storlekar. Till mig som är L fanns definitivt inget!

• ängeln83

Tycker dom flesta mamma jeansen från hm som jag provat har vart stora...
    och varken kappahl, lindex eller vero moda där jag bor har mamma kläder

Är ganska kräsen på att jeansen ska sitta snyggt, men man kanske är tvungen o släppa det nu
    Mysbyxor går ju bra hemma, men inget jag vill gå runt i bland folk.

• lillvilda

samam här ..näst intill all mamm kläder är som tält till mig. Tydligen finns det inga små gravida enligt de flesta företag.

* i väntans tider* v 20
  • ängeln83

lillvilda

Nä, det verkar inte så.
    Ganska dåligt tycker jag.

• AnnaGz

Jag är väl inte "liten" men kort. Jag köpte ett par låga mammajeans på Lindex (med gummiband på insidan). Dom har funkat superbra fram till nu (v 37). Jag har varit jättenöjd med dom för dom ser inte ut att vara gravidbyxor, jag tror nästan jag kommer använda dom även efter att knodden har kommit ut. De är smala i benen så jag tror de kan funka även om man är liten-smal.

Hör med affärerna om de kan ta in vissa plagg trots att de normalt inte har de sortimentet. Det måste ju finnas fler som behöver mammakläder.

• ängeln83

Har tyvärr ganska dålig erfarenhet av hm:s vanliga jeans.
    Men mamma kläderna kanske är bättre?

• Jenslund

Har letat efter mammajeans under hela graviditeten men ALLA har varit för stora från låren och ner till knäna. Har normalt stl 25-26 i midjan & är smal och kort...

Idag hittade jag dock ett par gråsvarta stuprörsjeans från MOM på Lindex som satt perfekt kring låren...dock lite sent för jag är i v.39...

• ängeln83

Vilka Lindex affärer är det egentligen som har mamma kläder?
    Den enda affären som har det där jag bor är just hm.

• Pytteprincessan

Har samma problem, jag är också liten, och dom mammajeans som jag sett är ju GIGA-stora! Jag skulle vilja hitta jeans som är formade som vanliga förutom midjan där det ska vara gravidanpassat, men dom jag sett har ju enormt breda byxben, och LÅÅÅÅNGA. Jag med mina 158 cm skulle kunna ha dom som partytält. Så hittills har jag kört med mysbyxor och tajts. Hittade söta gravidkläder på Lindex, förutom just jeans, som jag skulle vilja ha. Jag är i v. 23.

• Jamirl

Du kan ju prova att ha vanliga jeans bara i större storlek, det har många som är små.

• Frosten

Hej! Jag köpte mina mammajeans på Polarn och Pyret (har vanligtvis storlek 26 i jeans) , de ser ut som vanliga jeans och sitter jätteskönt. De är jättebra om endast magen har vuxit, då benen är tightare än på andra mammajeans.
    Det enda problemet är att de är lite långa i benen (jag är inte så lång,159 cm), men det går ju att lägga upp.Dessutom kostar de mer än byxorna på HM och Lindex. De jag köpte kostade 595 kr.

• ängeln83

Ska nog kolla på polarn o pyret, verkar som dom har en del där.
    Över magen sitter oftast jeansen bra, men vid låren så, ja usch, ser ut som ett tält. Har ju hittills inte blivit större varken om höfterna eller låren, men det kanske kommer

• Jenslund

Om du går in på Lindex hemsida www.lindex.se och klickar dig vidare till "Våra koncept"/Dam/Här hittar du MOM/ så kan du se var det finns butiker som har mammasortimentet.
    Lycka till!

• ängeln83

jenslund

Ah, tack så mycket.
    Tydligen så hade dom visst mom sortimentet på lindex där jag bor. Har visst missat med totalt
    Får ta mej en titt där då.

• thesmokejumper

Jag har oxå samma problem, alla mammabyxor hänger och h&m mammajeans bara töjjer ut sig. Något irriterande!

Svar på tråden Mamma jeans i små storlekar?