• Nalle Puh73

Kommer era 1-3 åringar att få nån julkalender av nåt slag?

Har ni julkalender till era barn? Tänkte mer på såna där med en lite grej i eller en lapp på att man ska göra nåt kul ex. baka pepparkakor, pyssla m.m. Är dom för små för sånt än? Från vilken ålder har ni börjat med sånt annars?

• Svar på tråden Kommer era 1-3 åringar att få nån julkalender av nåt slag?
  • vivianne

Jag fick själv alltid "presentjulkalender" som barn - mamma och pappa köpte en liten leksak för varje dag och man fick öppna paketet. Jättekul! Självklart ska jag göra det för min dotter men är tveksam om det ska vänta till nästa år (hon är 1½ nu). Godis varje dag komemr det i alla fall inte att bli utan blir det något blir det leksaker.

• oh blue

Vår 1½-åring ska faktiskt få en chokladkalender!!
    Han har aldrig ätit godis och vi äter dessutom väldigt hälsosamt i övrigt, vilket enligt mig "försvarar" den pyttemängd choklad han nu ska få VARJE DAG (hu, en sån hemsk förälder jag är ) i december.

• memlan

Mina barn får varsin paketkalender i år, leksaker, strumpor, vantar osv. Förra året var My bara 18månader så då fick de "dela" ca 1 av 3-4 paket var till henne, resten fick storebror. (våra barn är födda 02 & 04)

• cool

Min son blir 1 nu den 18 dec,han ska få några stycken hihi..

• Monsa

Våra också födda 02 och 04 kommer få var sitt paket varje dag och chokladkalender. Förra året hade vi presentkalender som dom fick varannan dag.

• mamacita

Vår lilla fick en kalender (choklad) häromdagen, så den får hon öppna sen. Hon är 1 år och 7 månader till 1 december.

• Suskiv

Ja barnen fick det redan förra året och då var de 2½ resp 1 år. Så självklart blir det packetkalender även i år. Blir leksaker blandat med nyttosaker så som strumpor och underkläder.

• SaramedM

Ja, det ska hon få precis som förra året
    En presentkalender

Suskiv; stumpor har jag inte en tänkt på! Vilket bra tips

• Acke

Nej, inte i år..sonen blir 2 om en månad och jag tycker han är för liten.

Tror inte han uppskattar det ännu, han kanske för en eller två julklappar i förskott istället?!

Han fyller ju dessutom år i december så det blir mycket presenter ändå tycker jag.

Min svägerska har givit sina barn ett pussel i adventskalender varje år, dvs hon bygger ett pussel och delar sedan upp alla bitarna i 24 paket och så får barnen några bitar varje dag..på julafton är det klart!

Det ska jag börja med när sonen blir tillräckligt gammal, men han bör väl kanske va en 4 år eller så kanske?!

• SaramedM

Acke; min dotter var 1,5 förra julen och tyckte det var superkul

Svar på tråden Kommer era 1-3 åringar att få nån julkalender av nåt slag?