• Smurfan 81

Recept med kassler???

Jag är på jakt efter ett gott recept med kassler, nån som kan hjälpa mig? Jag tycker inte om bräckt kassler, men tillagad på andra sätt eller kall spelar ingen roll.

• Svar på tråden Recept med kassler???
  • mitthjärta

Ägg & svampstuvning-apgott Skrattande

Adrian - Älskade barn!
  • Freiya

vad e den när den e bräckt?
    jag brukar skiva kasslern, lägga skivad ananas på skivorna, och göra en sås av matlagningsgrädde och chilisås och hälla över, och sen in i ugnen. jättelätt och gott! e inget kassler-fan annars, men detta e gott :) åsså ris till då.

• Smurfan 81

Freiya
    Det är när man steker den.
    Exakt samma recept har jag redan fast med banan istället för annans!

mitthjärta
    Hur tillagar du det och vad har du till?

• Freiya

aha, hugga näe det gillar inte jag heller..jaså banan kanske man skulle prova..
    åt lunch hos en kompis förra veckan och hon hade köpt vinmarinerad kassler och wokgrönsaker som hon blandade i en form och satte in i ugnen och blandade med pasta så det blev en ljummen pastasallad av, det va jättegott! fast du har kanske redan köpt kasslern.. men det måste ju gå med vanlig oxå!

• mitthjärta

Brukar ha ris till men man äta det som det är!

Adrian - Älskade barn!
  • nena76

Skiva kasslern och lägg den i en ugnsform häll över mjöl som är blandat med ketchup så att det täcker alla kassler bitarna lägg riven ost över servera med ris jättegott och lätt att göra ha ugnen på 200 grader tills osten blir lite bränd.

• Smurfan 81

mitthjärta
    Har du köpt svampstuvnin då? Koka ägg eller?

Freiya
    Visste inte ens att man kunde köpa vinmarinerad kassler... Men det kanske man kan marinera själv! Fast... det orkar jag nog inte...

nena76
    Tack!

Fler???

• darkwell82

Lägg skivad kassler i en ungsform.
    Vispa grädde och blanda i mycket ketchup o peppar, häll över
    Gör paprikaringar och lägg över. in i ugnen för att få lite färg o bli varm. Servera med ris.

SUPERGOTT

• aiors

jag gjorde en vanlig potatisgratäng men la skivor av kassler i botten och det blev jättegott.

• Smurfan 81

Ok, tack för recepten.

Nån som har nåt recept där man inte ugnsbakar kasslern med grädde/mjölk & ketchup/chili. För ett sånt recept har jag redan.

• myssla

jag har ett bra recept
    Du tar vilken kassler du vill ha, kokar spaghetti och varvar kassler, spaghetti och en sås gjord på matlagningsgrädde och bearnaisesåspulver och strör lite riven ost över, in i ugnen ca 20- 30 min tills osten smält och den fått lite färg. Jättegott och uppskattat av barn.

Svar på tråden Recept med kassler???