• Strawberry

Fars-dags present, du ska bli Morfar

Jag testade plus i veckan! Är så underbart lycklig över att detta verkligen har skett. PÅ första försöket o allt.

Jag vill så gärna berätta för alla, men vet samtidigt att man kanske skall vänta....vad hade ni gjort?

Mina föräldrar kommer jag inte att träffa förrän på julafton och dit är det lång tid om man nu har ngt underbart att berätta.

Men idag är det Fars-dag. Vill berätta för pappa att presenten från mig blir att han skall bli morfar i juli. Är bara så nervös för detta. Får ta det på telefon...kanske inte det bästa, men annars blir det att vänta till den 24 december. Alldeles för långt dit. Är så nervös för detta.

Ringde hem till dem för 30 minuter sedan, men ingen som svarade....kanske de låg o sov....har blivit ena riktiga sjusovare nu när de båda har gått i pension.

Ville bara skriva av mig lite.

//Kram Anna

• Svar på tråden Fars-dags present, du ska bli Morfar
  • loppan1

Grattis och klart att du ska berätta, om det nu mot all förmodan skulle hända någonting så vill du väl ha stöd av dina föräldrar. Jag har berättat tidigt med alla tre och det är såååååå kul att få berätta. Lycka till och ge din pappa det finaste han kan få från sin dotter
    Kram

• Sunde

Jag ska oxå berätta för "morfar" idag... Kul. ska bli roligt att se smilet!

• Flowerpower

Hej! Jag funderade oxå över att berätta i dag, men ändrade mig för jag vill vänta tills vi har varit på MVC. Det känns säkrare att vänta tills dess. Men om du känner att du vill berätta idag skall du självklart göra det. Jag ställde själv en liknande fråga här på FL för ett tag sedan; I vilken vecka man berättade för sina föräldrar. Det visade sig att det är mycket olika allt från första dagen man visste att man var gravid till att vänta längre, t ex till vecka 17. Jag skall nog berätta i vecka 11 eller 12. Vi skall ut med jobbet och de kommer nog undra varför jag inte dricker alkohol helt plötsligt. Jag vill berätta för våra föräldrar först.
    Hoppas att detta hjälper dig något!
    LYCKA TILL !!!!!!!!

• Malin med Tim

Här e en till som testade positivt i veckan (torsdags), idag är jag i v.4+6, och jag har oxå funderat på om jag ska berätta för min pappa idag att han ska bli morfar men jag är fortfarande kluven, har ju inte vant mig vid tanken själv ännu... så jag vet faktiskt inte vad jag ska gör. Kanske lika bra att vänta om jag känner mig osäker... Han kommer ju att bli lika glad oavsett vilken dag jag berättar.

• LillaFruH

Känner du att du vill berätta så tycker jag att du ska göra det Själv ringde jag min papps en halvtimma efter jag testat positivt *skratt* Här var det minsann en som inte kunde tåla sig!
    GRATTIS till frö:t i magen

• Strawberry

Tack allesammans!

Jag har precis pratat med mina föräldrar i telefon. Jag berättade för pappa först....o han bara skrek ut, så glad blev han. Mamma förstod direkt. Han blev lite rörd, det hörde jag på rösten.
    Mamma blev himla glad hon med. 1:a barnbarnet på väg (jag har 3 bröder)!
    Mamma berättade att hon för några veckor sedan hade köpt en resesäng på loppis. Hon skulle fixa till den och sätta ngt fräsigt tyg på den. Nu har hon något projekt på gång.
    Känns en trygghet att ha berättat det för sina föräldrar. Skulle ngt hända så vet man att man kan vända sig till dem. En extra trygghet i detta är att mamma är pensionerad Barnkunskapslärare.

Nu är det bara att hoppas att allt går bra med detta lilla knyte. Som jag älskar så himla mycket alleredan!!!

//Kram Anna

• universalwoman

Jag ska också berätta för pappa att han ska bli morfar idag.. om jag vågar.. hihi är i v16 nu. Undrar hur han reagerar..

Kram!

Svar på tråden Fars-dags present, du ska bli Morfar