• Nadjis

Bra sätt att bli av med telefon- och dörrförsäljare?! :-D

Retar mig ofta på telefonförsäljare och dörrförsäljare. Även om man har nix så ringer vissa ändå. Visst nöjer det sig med nej tack så är det ju bra, men en del är ättriga. Nu har jag kommit på några knep, men efterlyser fler för att få lägga på luren/stänga dörren.

Kalsongförsäljare: Säg att din partner bara använder dina stringtrosor alt att han är nudist.
    Tidningar  (typ slitz): Säg att du/din partner är blind, analfabet, bara läser hemmets journal.
    Dagstidningar: SÄg att du har tillräckligt med papper för att tända grillen/pannan/kaminen.
    Trosförsäljare: du får svamp av trosor, använder inte underkläder alt. är nudist.

Dörrförsäljare:
    Jehovas vittnen: Öppna dörren iförd underkläder, vira en palestinasjal runt dig, ha en tröja som det står blodgivare på.
    Dammsugare (inte så vanligt nu för tiden men ändå): Säg att du är el-allergiker alt inte har råd med el.

Nu vill jag ha fler tips om någon har det

• Svar på tråden Bra sätt att bli av med telefon- och dörrförsäljare?! :-D
  • AnneSophie

Man kan också:
    1) lägga på luren om dom inte accepterar ett tydligt nej tack.
    2) stänga dörren om dom inte accepterar ett tydligt nej tack.

detached parent - evolution in progress
  • susannn

min mamma och pappa skaffade en sån nummer presentatør som inte tar emot dolta nummer alltså att dom som har dålda nummer inte kommer fram.. ofta har telefon sæljare dålda nummer.. super bra!

• ModerBlå

Man kan säga att man inte har några pengar att lägga på onödiga saker. Envisas dom och fortsätter då så kan man ju be dom betala fakturan

• Skarpa

Tycker att AnneSophies förslag var bra, jag! Behöver ju inte göra det mer komplicerat än det behöver vara, och jag ser ingen anledning att ljuga eller förställa mig när folk försöker göra sitt jobb.

...men JAG har kul, i alla fall!
  • Runguska

Själv är jag en sådan som pratar länge, länge med de som ringer på eller ringer upp. Sedan när de vill sälja så säger jag att jag inte är intresserad. Då brukar liksom luften gå ur dem och så stryker de mig från sin lista eftersom de på den tid de pratat med mig hunnit sälja sina grejer till en fyra-fem pers annars.

Dörrförsäljare brukar jag ibland bjuda in på en kopp kaffe och diskutera. Även Jehovas vittnen brukar jag bjuda in. Samma sak där, efter att ha diskuterat länge och väl säger jag att jag inte är intresserad. Jehovas brukar komma åter, men nu vågar de sig inte hit längre.

Undrar om de tror jag är psykopat eller något?

• Git

När det ringer folk hem som säljer pc-spel säger jag att vi inte har nån dator... Funkar superbra!
    För ett tag sen var det nån som ville sälja rakhyvlar, jag sa att vi inte använder sånt. Vi låter det växa fritt! Han bara sa jaha å la på... Hihi!

• aiors

Jag lyckades snoppa av en telefonförlsäjare som inte ville ge genom att säga att något i stil med "du jag vill inte ha något så lägg tiden och energin på att försöka övertala någon annan istället, du kommer inte tjäna några pengar på mig"

en annan hörde jag aldrig av mer efter att jag frågat om de kunde skicka hem information så jag kunde läsa och fundera i lugn och ro (obs! se upp så man inte få hem ett kontrakt) och inte fick jag hem något heller.

• Envis som en mulåsna

För telefonen skaffa nix!!!!

dörren...låt bli att öppna!

Mamma till stålpojken 5 månader och 3 veckor
  • marina81
    Runguska skrev 2006-11-16 12:06:03 följande:
    Själv är jag en sådan som pratar länge, länge med de som ringer på eller ringer upp. Sedan när de vill sälja så säger jag att jag inte är intresserad. Då brukar liksom luften gå ur dem och så stryker de mig från sin lista eftersom de på den tid de pratat med mig hunnit sälja sina grejer till en fyra-fem pers annars.Dörrförsäljare brukar jag ibland bjuda in på en kopp kaffe och diskutera. Även Jehovas vittnen brukar jag bjuda in. Samma sak där, efter att ha diskuterat länge och väl säger jag att jag inte är intresserad. Jehovas brukar komma åter, men nu vågar de sig inte hit längre. Undrar om de tror jag är psykopat eller något?
    Hahahaha..det påminner mig om min fosterfamilj, när de ganska nyligt hade kommit till sverige och inte kände några svenskar..då bjöd de in alla dörrförsäljare, Jehovas osv på kaffe och hade lååånga samtal med dem (bra sätt att träna svenskan på!). Men sen så hade de ju inga pengar att köpa något för, och Jehovas gick det inte bra med heller, eftersom familjen är muslimer ..vad komiskt jag tyckte det var haha!
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Poffan

Ringer dom brkar jag bara säga att vi e med i NIX och då ber dom om ursäkt och säjer hejdå =)

Hit ut i skogen kommer inga försäljare och knackar på =) SÅ de e ett bra tips, blir granne me enbart träd.

Svar på tråden Bra sätt att bli av med telefon- och dörrförsäljare?! :-D