• skumbanan

Så ont ont i maggropen !!!! Nån mer som haft det ?

Hej !!
    Vi har precis gjort vår första IVF-behandling, ÄP 13/11 och ET 15/11. grejen är att jag fick en engångsdos med antibiotika Doxyferm efter äggplockning i förebyggande mot infektion eftersom läkaren behövde stick ganska många gånger för att få ut äggen. Sen 14/11 på eftermiddagen har jag haft så jäkla ont i maggropen, det e som riktig kramp och strålar ut mot ryggen på båda sidor och även diarrè. Vad tror ni att det kan vara ? Tror ni det kan vara antibiotikatabletterna som har h´gjort att det blivit så här och det sitter ju i än..... Har nu druckit Provivadryck och tagit novalucid, kan det vara magkatarr, någon som kännt så här. Panodil hjälper inte men lite värme på hjälper lite grann. Helst vill jag inte proppa i mig massa tabletter nu. Hoppas någon har några bra tips !!!!!!

• Svar på tråden Så ont ont i maggropen !!!! Nån mer som haft det ?
  • Tischa

Jag hade JÄTTEONT efter min ÄP... inte bara i lillmagen utan i hela överkroppen... Kunde inte äta, bara dricka eftersom det kändes som hela magsäcken o tarmarna vred sig efter minsta lilla mumsbit....
    Diarre'n kan jag nästan me en gång säga att den beror på antibiotikan, en vanlig biverkning på penicillin...

Jag tror inte att du behöver oroa dig... men för säkerhets skull kan man juh ringa sjukvårdsupplysningen...

Krya på dig... /Kram L

~Främlingar Är Vänner Du Ännu Inte Mött~
  • Big eyes

Jag fick höra att om jag fick feber skulle jag kontakta dem för ev. infektionsrisk inte annars
    och sedan så är diarre vanligt ändå det fick jag också efter ET

• Blondi

Jag hade otroligt ont i magen från äggplock och sex dar framåt. Trodde aldrig att det skulle släppa. Så jävla ont!!!! Och ömt och svullen. Putade som om jag vore i 7 månan....
    Men jag fick inte diarre....utan blev förstoppad. Och det gör ju inte mindre ont i magen. Äntligen har "bajseriet" kommit igång och jag känner ingenting i magen!!Fast fortfarande svullen. !! Det är en vecka sedan idag.
    Det jag kände va:
    -Hur kan "lillen i magen" må bra av att man hade sådana krämper i så många dagar......åker "den" inte ut av all smärta.....
    På mej trodde de det var att jag hade så många äggblåsor och näst intill överstimulerad...Men för dej kan det kanske vara en kompination av antibiotika och ÄP:et..kjam och hoppas att det släpper snart!!!! Blondie

Svar på tråden Så ont ont i maggropen !!!! Nån mer som haft det ?