• Anonym

Min man är en mansgris

Är så arg! Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden så det blev här. Är inte deprimerad, men kommer nog bli om det fortsätter så här.

När jag träffade min man var han jättesnäll och verkade hur jämställd som helst. Sen blev jag gravid och allt förändrades...

I hans ögon är jag nu mamma och "hemmafru", inte alls samma person som innan.

När vår son var fyra månader så kom min man på att hans jobb var tråkigt så han slutade och hittade ett nytt. Det jobbet gick han till tre dagar, sen kom han på att det var tråkigt och gick inte dit nå mer.

Nu är han alltså arbetslös! Jag visste inte alls att han hade så låg arbetsmoral innan. Han sa att han var deprimerad och lovade att söka hjälp för det. Men nu vägrar han för dom kommer inte hjälpa honom i alla fall säger han.

Hur som helst så går vi i alla fall båda två hemma nu. Jag skaffade ett jobb (nån måste ju jobba), men jag fick inte gå för i så fall så skulle ju han vara tvungen att ta hand om vår son hela dagarna, och det skulle han inte klara av.
    När jag var hemma med vår son hela dagarna och klagade lite fick jag höra att det finns folk som har det värre. Tänk på alla ensamstående, dom klarar minsann av det. Och jag skulle fortfarande städa å tvätta å allt på dagarna när jag var hemma.

Och när vi är hemma båda två kan man ju tycka att vi ska hjälpas åt med allt, men det är fortfarande bara jag som gör allt! Och ber jag honom att göra nåt, tex diska, kan jag få vänta hur länge som helst, flera dagar, innan det blir nåt gjort. Har bett honom hänga tvätten några gånger och då har jag hittat tvätten kvar i tvättmaskinen dagen efter och blivit tvungen att hänga den själv i alla fall.

Allt han gör är spelar TV spel och spelar på hästar.

• Svar på tråden Min man är en mansgris
  • Anonym

Så länge du sitter här på fl och gnäller kommer inget att bli bättre. Släng ut honom eller varför inte datorn? Eller göm datorsladden. Bara lämna ert barn till honom och gå ut och ta en lång promenad. Ta era pengar och slösa på dig själv. Köp en inpackning, ett par nya stövlar. Men bli inte ett offer som du är nu så länge du accepterar situationen som den är. Då kommer du helt garanterat snart vara en bitter gnällkärring som ingen lyssnar på och det vill du väl inte? Go girl!!!!!!

• Anonym (lilla jag)

Så där ska du inte behöva ha det. Jag har inga bra förslag om hur du kan göra(förutom att lämna honom, men sånt är så svårt och kanske inte alls vad du vill)
    Har du pratat med honom om saken?Gjort klart för honom hur du känner?

• Kajsa79

låter inte bra alls det där... sätt ner foten och säg att det här accepterar du bara inte. antingen skärper han sig eller så går ni skilda vägar!

• Anonym

Jag vet att jag borde lämna honom, men för min sons skull så vill jag få det att fungera. Bor dessutom utomlands så om jag lämnar honom så kommer jag flytta tillbaka till sverige med vår son och det är inte rättvist mot nån utav dom. (Finns ingen möjlighet att överleva här som ensamstående).

Har pratat med honom, men det hjälper ju ingenting att gnälla säger han. Och han ser inte vad som är fel. Han tycker att han hjälper till hemma för att han diskar nån gång ibland och tar hand om vår son nån gång ibland.

• Anonym

Älskar du honom?

Om inte så är det nog så att du måste lämna honom. Om du älskar honom måste du kolla om han verkligen älskar dig. Man behandlar inte en människa man älska hur som helst.

Om ni båda älskar varandra har ni något att bygga på. Ta er ur er situation. I en familj hjälps man åt!

• Kajsa79

jag tror inte att det är bättre för din son att växa upp med en lycklig mamma och en lat mansgris till pappa än att växa upp med lyckliga, men separerade föräldrar. men om du verkligen vill kämpa för förhållandet måste du ställa krav - annars ändrar han aldrig på sig och en sån kan du väl inte leva med i resten av ditt liv? vad är det för förebild för sonen??

• Sheyla

Gör en lista på vad du gör och vad han gör och lägg bredvid varandra. Sen kan han sen tala om om han tycker att han gör sin del eller inte. Om allt det här beror på att han är deprimerad så MÅSTE han ju söka hjälp. Gör klart för honom att han förlorar sin familj på det här sättet annars. Raka besked, inga önskemål, inget tjat.

• Anonym (ej rasist)

Är det så att du bor i ett land där det är kvinnan som förväntas ta hand om hus och barn (och man såklart)??
    Är din man svensk med svenska värderingar? Om inte, visste du inta innan vad det var du gav dej in på?
    Jag är inte rasist men med erfarenhet av elaka påhopp på FL väljer jag att vara anonym.
    Mitt enda råd att ge är antingen gör klart för honom vad som gäller eller kämna honom!
    Lycka till.

• Kajsa79

växa upp med en olycklig mamma skulle det såklart stå i mitt inlägg ovan

Svar på tråden Min man är en mansgris