• valkyrian

Gråter inte när han slår sig

Har en liten kille här nu som är kompisens barn, nu har han ramlat ordentligt och slagit sig två gånger, utan en tår!

Är det konstigt eller är leken bara mer spännande än tröst ?

• Svar på tråden Gråter inte när han slår sig
  • mama08

alla gråter ju inte..vissa barn tål ju en smäll!

happy mama!
  • Katjis

Har en son (19 mån) som i princip aldrig gråter när han ramlar och slår sig. Han bara stönar lite, ställer sig upp och leker vidare. Ibland undrar jag om han har något fel på känseln...

• valkyrian

mama08--> Jo men tre rätt hårda smällar Hmm min dotter fråter ju inte alltid, men hade hon slagit sig sådär.. skulle bara kolla med er, men då vet jag

• Sicali

Det är ytterst sällan vår son gråter,
    jag antar att han har hög smärt tröskel.
    Men det är inte helt enkelt eftersom vi då får
    ha nogrannare koll när han ramlar,
    hur illa han slagit sig.
    En gång när han gick på asfalten blev han arg,
    böjde sig ner och liksom bugade mot asfalten.
    Inte ett ljud och eftersom det inte heller var så hårt
    lyfte jag bara upp honom mot axeln och vi gick hem.
    Väl hemma såg jag att det blödde en del
    från ett sår i pannan och nu har han ett litet ärr där.

• LA lover

Min son gråter oxå sällan då han ramlar, han liksom bara suckar precis som om han tyckte att det var tröttsamt att trilla nu igen, hi, hi.

• softmamma

Min äldsta son på 6 år gråter aldrig när han slår sig och har aldrig gjort!!

• ennasuS

har sett ett par program om barn som har en sorts sjukdom(kommer inte ihåg namnet) då de saknat känsel. de har bränt sig på glödlampor, pillat isönder sina ögon mm.. om mina barn hade trillat och slått sig hade jag nog kollat upp om de verkligen har nån känsel...
    förhoppningsvis är det inte så i detta fallet att han saknar känsel, kanske inte är så känslig sas. fast håll koll!

• Paulina f69

Frida är också sån ibland/ganska ofta, blir mest arg om hon trillar, snabbt upp igen och leka vidare. Känns ibland nästan snopet att man inte får trösta!

• valkyrian

ennasuS

oj, men så illa är det inte har sett honom gråta av snärta förut

• Bea 84

Min kompis har en son som inte heller gråter när han gör sig illa. Eller iaf väldigt sällan. Jag kan ge ett exempel: Jag och min dotter var där och hälsade på (både min dotter och kompisens son är 2 år), dom leker och tjoar. Men sen började dom av ngn anledning leka med en dörr, pojkens tumme hamnade i kläm vid gångjärnen och min dotter försökte stänga dörren. Hans tumme var PLATT och BLÅ, men han fällde knappt en tår. Utan lät mer *buhuhu* sen blev han tyst och det gick över.

Han kan också dricka/äta väldigt varm dryck/mat som inte ens jag som vuxen klarar.

Hur som helst så gick min kompis till läkaren för att kolla upp det. Och hans "fel" är att han har väldigt hög smärttröskel, och vissa har det och det kan vara ärftligt. Sjukdomen som ni pratar om är ganska sällsynt och då känner dom aldrig någonting. Kompisen son har 1 känslig punkt och det är tårna, för då grinar han. Men annars kan han slå i huvudet och blöda, klämma sig, ramla och få stora sår utan ens en suck.

Ledsen att det blev långt.

• Bea 84

Nä, det blir ju jobbigt för dem som har sådana barn med hög smärttröskel. För man måste ju alltid dubbelchecka om dom verkligen gjorde sig illa eller om det är ok. Min dotter hon grinar för allt istället Flört

• Snossan

Låter som han har det riktigt kul så han har inte tid att gråta.

Våran kille grät inte heller om han inte va trött när han slog sig, nu har han kommit på att man kan få lite uppmärksamhet av en liten tår. Så vill han att att det ska blåsas lite på det dumma stället.

Nä, inget jag skulle reagera på. Det som jag kan höja ögonbrynet på är därimot mammor och pappor som springer fram och frågar hur det gick så fort barnet gjort en lite vurpa.

Svar på tråden Gråter inte när han slår sig