• Bea 84

Gråter inte när han slår sig

Min kompis har en son som inte heller gråter när han gör sig illa. Eller iaf väldigt sällan. Jag kan ge ett exempel: Jag och min dotter var där och hälsade på (både min dotter och kompisens son är 2 år), dom leker och tjoar. Men sen började dom av ngn anledning leka med en dörr, pojkens tumme hamnade i kläm vid gångjärnen och min dotter försökte stänga dörren. Hans tumme var PLATT och BLÅ, men han fällde knappt en tår. Utan lät mer *buhuhu* sen blev han tyst och det gick över.

Han kan också dricka/äta väldigt varm dryck/mat som inte ens jag som vuxen klarar.

Hur som helst så gick min kompis till läkaren för att kolla upp det. Och hans "fel" är att han har väldigt hög smärttröskel, och vissa har det och det kan vara ärftligt. Sjukdomen som ni pratar om är ganska sällsynt och då känner dom aldrig någonting. Kompisen son har 1 känslig punkt och det är tårna, för då grinar han. Men annars kan han slå i huvudet och blöda, klämma sig, ramla och få stora sår utan ens en suck.

Ledsen att det blev långt.

• Bea 84

Nä, det blir ju jobbigt för dem som har sådana barn med hög smärttröskel. För man måste ju alltid dubbelchecka om dom verkligen gjorde sig illa eller om det är ok. Min dotter hon grinar för allt istället Flört

Svar på tråden Gråter inte när han slår sig