• angel1981

Dålig hud!!!

Hej, Jag har fått hemsk hud nu när jag är gravid:( Inget jag gör hjälper. Jag har hört att dom flesta får fin hud under graviditeten...INTE JAG! :( Började få dålig hud v.12 och nu är jag i v. 15. Är jätte torr och har massa röda knottror i ansiktet... Är det hormoner eller är det utslag? Några fler som har fått problem? har aldrig haft så här förut....Beror det på graviditeten eller är det ngt annat som spökar?

• Svar på tråden Dålig hud!!!
  • Nierusenu

Det är nog säkert p.g.a graviditeten...hormoner.
    Jag har inte samma sak men jag fåt typ fettigt hår nästan direkt efter att jag har duschat.
    Måste duscha håret typ varje dag för annars kliar det och känns rakt och fettigt.
    Har du provat Cocoa Butter från Body Shop?
    Riktigt bra mot torr hud och även mot bristningar

• angel1981

Ok, får prova det:) Känner mig bara så äcklig hela tiden pga alla plitor:(

• gizmolove

Jag hade också knepig hud i början var den jättefet. Jag hade väldigt fet hud runt näsan. Nu är den normal (är i v.22) men har fortfarande problem med kliande utslag som inte ger med sig. Även finnar på axlar och rygg där jag annars har perfekt hud.

• angel1981

Mm, kanske beror det på hormoner då... Det är så skumt, för jag har inte finnar utan det är liksom utslag. Hela ansiktet är knottrigt:( Hoppas det blir bättre:)

• Vegis

Jag har också fått hemsk hud.
    Massor med röda prickar speciellt på kinderna.
    Tror det beror på alla hormonerna, får hoppas att det ger med sig snart :(..

• Fru Anders

Under min förra graviditet hade jag fruktansvärt fet hy. Hela ansiktet ner över bröstet och även ut på armarna kunde det komma finnar. Jag såg fruktansvärd ut. Denna gången använder jag ansiktsvatten 3 gånger om dagen och det verkar funka men missar jag känner jag hur fet hyn blir med en gång.

• Celice

Hade oxå massssor i början av graviditeten, nu i v25 är det knappt inget alls, så de har helt klart blivit bättre! Men sen är jag jätte noga med att göra rent den och smörja in mig  så jag inte blir torr, för blir man det så producerar huden mer fett o då får man mer finnar...

Storken beräknas komma 070307
  • angel1981

Har ngn av er tips på ngn bra kräm? Jag är så torr även om jag har smörjt mig.....

• Celice
    angel1981 skrev 2006-11-17 09:40:09 följande:
    Har ngn av er tips på ngn bra kräm? Jag är så torr även om jag har smörjt mig.....
    Jag använder nivea, och brukar använda en fuktmask en gång i veckan....de är kanon...kanske lite överambiöst, men men....
  • LizLiz76

hej, hudproblem verkar försvinna när man går längre in i graviditeten, har du riktigt torr hud använd t.ex. babyolja eller annan ren olja (finns på hälsokost), många 'vanliga' krämer framkallar tyvärr allergi o det blir bara värre

• Annika 19

hej!!
    På jobbet var det en tjej som arbetat med en kvinna som var runt 90år och hon berättade att hon använde en vindruva varje morgon för att hålla huden fin.

Hon delade en vindruva och gned in i ansiktet och hon var verkligen jättefin i ansiktet sa min jobbarkompis. Jag har även testat själv och de kändes verkligen. Tanten som kom på de hade aldrig använt en anstiktskräm i hela sitt liv:)

• Celice
    Annika 19 skrev 2006-11-17 09:52:24 följande:
    hej!! På jobbet var det en tjej som arbetat med en kvinna som var runt 90år och hon berättade att hon använde en vindruva varje morgon för att hålla huden fin. Hon delade en vindruva och gned in i ansiktet och hon var verkligen jättefin i ansiktet sa min jobbarkompis. Jag har även testat själv och de kändes verkligen. Tanten som kom på de hade aldrig använt en anstiktskräm i hela sitt liv:)
    Vad häftigt!
  • Annika 19

J det är jättehäftigt, och hon kom på det själv. Hon delade vindruvor åt sina barn och så fick hon alltid på händerna. Och därav märkte hon att hon fick lenare händer. Väldigt smart tycker jag, istället för att lägga massa pengar på saker som kanske inte funkar, vindruvor är värt att testa....billigt och så blir det över att mumsa upp:)

• Piggelin72

Jag har oxå fått utslag i ansiktet (röda runt näsvingarna och lite under ena ögat) och jag frågade en läkare som sa att det är hormonerna.
    Han sa att jag kunde ta hydrokortison ngn gång om dagen och även smörja in med en lite fetare kräm.

Jag tror som Celice att om jag använder en mindre fet kräm känner jag mig "glansig" i hyn lite senare under dagen.
    Använder mig av en kräm som heter Rosekräm, superbra tycker jag.

Kanske ska texta vindruve-knepet =)

• dobbis

jag har också fått jätte dålig hy efter jag blev gravid, började nog runt vecka tio och är nu vecka 24, får små röda prickar i pannan, inte finnar direkt men dom kliar och jag kliar självklart hål på dom, jätte kul man ser ut som en prickig korv i ansiktet. har alltid haft jätte fin hy annars, så detta är mycket tråkigt tycker jag. så du är absolut inte ensam. :0)

kramar

• Tarja79

jag har precis samma sak nu har jag smörjt in med hydrocortison ccs1% i 4 dagar. Huden ser nu fin ut. Nu tvättar jag inte ansiktet alls förrutom i bland med snäll ansiktsvatten där man slipper använda tvål. Hoppas på att huden nu håller sig bra.

Svar på tråden Dålig hud!!!