• Miss Maria

Lyxfällan idag!?

Nån som vet vad hon jobbar med hon som är med i Lyxfällan på tv3 idag? JAg missade böjan!!

• Svar på tråden Lyxfällan idag!?
  • Malluskan

Annonsförsäljare

Mamma till lillprinsen Emil å bebis 2 på G till mars 2007!
  • Fidelis ad urnam

Hon är annonssäljare och tjänar 40 000:-/månaden brutto.
    Såg du vad hon hade för klädkonto? Killen babblade precis när de berättade vad hon handlade för och kastade det i soptunnan.

• Miss Maria

Men det är ju sjukt.....hur kan man bara inte bry sig och ta ansvar....hon har ju två barn!!

• Dinturiel

Var det hon som tog taxi till dagis?

• Fidelis ad urnam

Ni måste tänka på att det är en sjukdom. Hennes shoppande var sjukligt och det ligger någonting bakom det.
    Hon sa själv att hon fick en stunds känsla av lycka när hon shoppade kläder osv, det är inte sunt.

• Lindisen1

Jag höll på att smälla av när jag såg programmet! Hur kan man bara ha sån noll-koll?
    Det var ju rent fruktansvärt.
    Hon gjorde av med dubbelt så mycket som hon drog in Förvånad Fattar inte hur man kan leva i en sån låtsasvärld...
    Det var nog det värsta jag har sett tror jag! 

Tar nya lån med höga räntor för att lösa gamla lån...oj, oj, oj. Dömt att misslyckas.

• Lindisen1

Dinturiel - hon tog taxi till jobbet i alla fall...Åkte taxi för 2.000:-/månad.
    Jag kanske åker taxi 1-2 gånger/år

• paks

hur kan man tjäna 40000 som annonsförsäljare? nån som vet?

• Lindisen1

Ingen aning! Helt otroligt vilken bra lön!

• Fidelis ad urnam

Som annonssäljare kan man t ex ha provisionsbaserad lön och är man duktig kommer man lätt upp i 40 000:-
    Jag jobbade som försäljare av prospekts till norska företag, för mig gick det inte så extremt bra, men min kollega som jobbat där i några år håvade in 50 000:- brutto varje månad.

• Fidelis ad urnam

JM S: 25 000:- netto, 40 000:- Brutto

• LillaLinan

Jag tycker programmet är helt sjukt. Göra ett program utifrån personers stora problem. Inte skulle man väll göra ett program om alkoholister där de blev mer eller mindre dumförklarade.

• Fidelis ad urnam

Det handlar inte om att dumförklara någon, då har du verkligen missuppfattat programmet.
    Alla medverkande går med på det frivilligt då de vill ha hjälp och de får hjälp.
    Ekonomerna idiotförklarar ingen, de diskuterar ibland kring olika fenomen, men de idiotförklarar aldrig.
    Jag tycker det är bra att visa på vilka ekonomiska problem vissa kan ha och hur lätt det är att hamna i den röran.
    Vidare ger det tips till folk som behöver hjälp att själva komma ur en ekonomisk kris.

Svar på tråden Lyxfällan idag!?