• henke75

få pengarna att växa snabbt

om ni hade 10 000kr ,vad skulle ni investera dom i för att de ska öka som mest,skulle ni välja fonder eller aktier eller har ni nå andra förslag .skulle ju kunna säga 100 000kr men det är det ju inte så många som har ligger hemma ,så 10 000 är ju rimligare .ge gärna förslag på aktier eller annat som man ska investera i.det måste ju gå att öka pengarna fort bara man hittar rätta sättet,tyvärr så har inte jag gjort det än.

• Svar på tråden få pengarna att växa snabbt
  • Robot

Snabbaste sättet att öka summan är ju aktier, men det är också det mest riskabla sättet. Annars är ju aktie fonder ett sätt med ganska stor trygghet och bra avkastning.

tex, SEB sverigefonden1 ökar med ca 20% per år,

SEB europafonden 18% osv osv. och då är det ändå lågrisk fonder.

Ska man få pengar att växa så krävs det tid och tålamod, samt fördela kapitalet på flera olika fonder/aktier, ha några lågrisk och krydda med några högrisk som man tror på.

är det pengar du kan ha eller mista så ska du ju satsa hela summan på någon specifik aktie tex när ericson aktien var nere i 6:- för något år sedan, och sedan se pengarna växa som på träd.

nu är det ju högkonjektur och köper du nu och det blir lågkonjuktur så kommer du förlora pengar troligtvis. beroende på hur länge du tänke att det ska ligga..

• Jahapp

Äntligen en viktig tråd! Kommer följa den med spänning!

• henke75

vart inte så spännande ,det är väl ingen som vill tipsa andra hur man får sina pengar att växapengar.typiskt svenskar.
    KOM IGEN NU!!!

• Ångan

Låt inte staten veta att du vill spara. Det är det bästa sättet att få behålla pengarna

• Leo Kall

Rysslandfonder och östeuropafonder verkar fortfarande gå bra. Jag tror på Kinafonder, men det kanske är på lite längre sikt.

• Bluespappa

Varför inte lite betting? Skapa konton på ett flertal bolag (vissa med insättningsbonusar). För mycket risk för vissa...krävs ett visst sportintresse och mycket tid. Har spelat själv knappt ett år. Hade flytet att öka min spelkassa med 125% under mitt första halvår. Inte fel att tjäna pengar skattefritt heller... Men...aktier är nog bäst i det långa loppet för de flesta.

• Robot

Ska man titta på verkligt lång sikt är det ju uppenbart att östeuropa och asien, specipikt indien och kina´s marknader kommer att expandera något enormt. om det inte blir väldskrig eller liknande..

• Robot

Ryssland är jag osäker på måste jag säga, det är såna inre spänningar med maktskifte nu på sikt, gas ledninger osv i maktsyfte. Känns inte säkert alls.

• danne9

Säga vad man vill men i Poker kan man göra pengar!
    Läs på om spelet, lär dig spela, spela snålt och klokt utan girighet så är du tex en bättre internetspelare än säkert 70% av de andra.
    Säg att su spelar för små summor, kanske vinner 100kr om dagen, det blir 3000kr/mån, spela på lite högre bord och gör lite mer varje gång du spelar så blir det ännu mera.
    Tipset är att inte se vad du drar in vid varje spel/dag, utan vad det blir på sikt, tex varje månad.

Lycka till!

• danne9

Kan tillägga att mina 70% är tagna ur luften som ett exempel.
    Poker är ett spel som blivit grymt stort på ganska kort tid.
    Då "alla" vill spela men de flesta inte orkar lära sig spelet ordentligt utan bara ser chansen på snabba pengar på ett par händer förlorar de på sikt, vilket ökar chansen för de med lite tålamod och tanke bakom korten att fylla plånboken, skattefritt!

Svar på tråden få pengarna att växa snabbt