Har man madrass i barnvagnen??
Jag tycker hårdliften känns lite för hård att bara ligga på men har aldrig sett nån madrass på nån affär.
Jag tycker hårdliften känns lite för hård att bara ligga på men har aldrig sett nån madrass på nån affär.
Madrass ingår alltid (vad jag vet) i ditt köp av hårdlift.
Självklart ska man ha en madrass. Bebisen kan ju inte ligga direkt på spånskivan i hårdliftens botten.:)
Jag köpte en begagnad men ska kolla in de nya i affärerna.
självklart så är det inte direkt spånskiva men bara ett tuny lager innan av tyg och lite vadd typ.
Är övertygad om att madrassen bara saknas i din hårdlift... Du kan säkert köpa en löst i en affär som säljer barnvagnar etc.:)
Vi har en plastad madrass i våran, vagnen är från början av 90 talet....så köp en madrass till vagnen du.
Jag köpte en hårdlift till vagnen men den har en madrass i ,men den känns ändå lite för hård tror jag hehehe,,ska jag köpa en till madrass då?
Och hur bäddar man hårdliften,jag har mjuklift oxå men får bebisen vinterperiod så tänkte de e bäst me hårdliften först,klart bebisen ska ha overoll men hur ska ja bädda mer???
Diddy, bebisar ska inte ligga allt för mjukt har jag fått lära mig, så har din hårdlift en originalmadrass så är den nog lagom mjuk (anpassad) för er bebis.
Vi kommer att bädda i vår hårdlift med madrassen (självklart), ett skyddande lakan över den och en åkpåse (som är en sommaråkpåse men ganska tjock och varm för att vara en "sommarvariant", mer som en vinteråkpåse).
En tunn kudde i åkpåsen och Bebisen i kläder och overall (ej fleece men ej vindtät heller), mössa och "vantar". Se foto i mitt bildarkiv. Bebisens kläder under overallen anpassar vi efter temperaturen utomhus och hur lill känns på kroppen (svettig eller kall).
Sedan kommer vi ha ett vindskydd över åkpåsen självklart. Vi tror att vi kommer att klara oss bra med denna kombination.:)
Vad tror ni andra?
DE låter gott o skönt vill nästan ligga där istället heheh..Jag har lagt in mjukliften i hårdliften men de e nog ganska dumt va heheheh..ser helt okej ut..hehhe..får följa dina råd till hårdliften det blir nog bra..=)
Nu blev man lite klokare tack!!!
Anledningen till att bebisen inte ska ligga så mjukt beror väl på att de väger så lite och att de därför inte har samma behov av fluffiga madrasser som vi. De skulle sjunka ner för mkt vilket inte är bra för deras ryggar. Men självklart ska de inte ligga på en spånbräda!
Jag blir också avundsjuk när jag ser hur skönt bebisarna har det i sina vagnar. Och tänk att få bli skjutsad överallt!
Att lägga åkpåsen i hårdliften då blir det ju mjukare men är nog inget för sommardagar.