• musiknallen

Hjälp! Ska jag ha min 30-årsfest fast jag är sjuk??

Hej.
    Jag har just fyllt 30 år och har planerat för att ha 30-årsfest hemma hos oss i morgon lördag för 6 kompisar kl 17. Middag, tårta ,prata umgås kanske spela spel. Det har varit inplanerat sen länge och jag är glad att mina barndomskompisar kan allihopa samma helg.
    Problemet är att jag har legat sjuk hela veckan (också idag fredag) i något influensaktigt eller kraftigare förkylning. Har haft feber (har kanske lite nu med), ont i halsen, värk i huvet och kroppen, tröööött och numera rinner näsan.
    Och jag vet inte hur jag ska göra imorron.
    Jag eh ju inte så där jättepigg/jättesocial själv men är det elakt att ha festen med kompisarna ändå? De riskerar ju att bli smittade? Men om jag inte har det imorron riskerar det att inte bli något. Nästa helg är jag o min man bortresta och sen är det 1:a advent och snart jul och alla har så fullt upp. Och jag skulle bli jääättteledsen om det inte blir nått alls för jag har sett fram emot det så.
    Vad ska jag göra??
    Rådvill!!

• Svar på tråden Hjälp! Ska jag ha min 30-årsfest fast jag är sjuk??
  • E l l a

Jag hade haft den men informerat kompisarna om att jag är sjuk - så de får komma på egen risk. Känner du att du orkar så varför inte - och ni behöver ju inte festa järnet utan kan ta det ganska lugnt.

• Flissi

hade gjort & har gjort samma sak som Ella! Känner du dig sämre imorgon så ställ in, är man lite halvdassi kan man ju ha trevligt ändå & ta igen partajet efter jul & ta en tjejkväll ute!

• I am who I am

Jag skulle ALDRIG nånsin ha kalas om jag är sjuk.. men Du kan ju göra som ovanstående skrivare sa.. varna dem om att du är sjuk så får de komma på egen risk. Men då är ju nog risken lika stor att dom inte kommer som om du skulle ringa o avboka...

Krya på dej...

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • musiknallen

om jag ringer imorron o avbokar känns det ju som om det är lite väl sent att säga det då kan de bli sura att jag borde sagt nått tidigare.
    Hade ändå tänkt at ha en lugn fest (inge alkohol). Men en mysig middag

• LaFontaine

Om det är en vanlig förkylning torde du inte smitta så där jättemycket nu när du nästan är frisk. Du får känna efter hur du mår också. Känner du att du är bättre idag än igår, kanske du är ännu bättre imorgon. Annars är alvedon hemskt bra

• E l l a

Men ring idag och säg att du är sjuk - men att de gärna får komma ändå - så får de själva avgöra om de vill komma eller ej, dvs om du känner att du skulle orka.

• musiknallen

åh jag vet inte hur jag ska göra får såån ångest.
    Min man säger att jag måste bestämma mig NU om jag ska ha festen för isåfall måste han åka och handla nu och sen städa och han säger att jag absolut inte kan ringa imorron och avboka för då är det så sent och alla kommer bli sura.
    Och just nu är jag så matt att jag bara vill sova och knappt orkar stå på benen. Jag kan inte veta nu hur jag orkar imorron.
    Om jag avbokar allt nu kommer jag bli jätteledsen och tänk om jag imorron kväll känner mig så pass pigg att jag kunde haft det. Om jag bestämmer ikväll att jag ska ha det kommer jag vara orolig för hur jag mår imorron om jag orkar vara social. Ifall jag avbokar blir det inge fest före jul åååhh
    Jag har sett fram emot detta så mycket

Svar på tråden Hjälp! Ska jag ha min 30-årsfest fast jag är sjuk??