Dalkulla74 skrev 2006-11-17 17:58:01 följande:
WimsA: Vi har misstänkt att LPL Locobase svider då huden är irriterad , har märkt att Martin inte tycker om att vi smörjer med den då. Anledningen till att vi inte bara smörjer med Minidermen är att den inte klarar kyla lika bra (ansiktet). Dock Locobase receptfri på tub på Apoteket innehåller inte de där LPL så den funkar även på irriterad hud. Vad är duodermplattor? Vi har kört intensivt med kompresser med alsolsprit och plåster nu på de sår Martin hade på benen. Det har *peppar peppar* fungerat bra och såren är nu läkta . Vågar inte ta bort plåstren än ifall han kliar upp den ömtåliga nya huden där. Martin badar 1-2ggr i veckan, duschar ibland istället för att inte vara i vattnet så länge. Din sons eksem är nog mycket värre än Martins, han har mest i ansiktet och sedan fläckvis på resten av kroppen. Många brukar fråga om han haft vattkoppor. Jag tyckte inte heller om utvecklingen med kortisonsalvorna här. Förut blev det bra av bara mildison, nu måste vi behandla med Locoid då fläckarna inte försvinner .Det här blev också längre än jag trott
Duoderm plattor är en sk extrahud som man värmer på såren så dom får vara ifred å läka, kan sitta på upp till 1 vecka.
Hur funkar LPL annars då? Eller ni använder den inte alls? Miniderm är bra tycker jag, men han blir torr typ lika snabbt igen!
Jag har ju alltid trott innan att det typ inte va nån fara med kortisonsalvorna, men nu ser man ju ordenligt, å nu sa tom hans läkare sist att vi ska nog försöka med alla medel utan kortison dår han fått såååå skör hud
Locoid, hmm är det som salva då? Vi har ju typ linement till hans hårbotten..