• nasselina

Tips på "herrgårdsjulbord" utanför Stockholm?

Är det någon som kan tipsa om julbord i herrgårdsmiljö, någon mil från Stockholm som är bra, gott, vackert och minnesvärt??
    Var på Ulriksdals Värdshus för några år sedan och det var så där gammaldags vackert med suverän julmat.
    Men det skulle vara kul att testa något nytt, lite utanför stan?
    Tacksam för många tips!!!
    /matglad

• Svar på tråden Tips på "herrgårdsjulbord" utanför Stockholm?
  • Semirhage

Herrgård o herrgård, jag kan rekommendera Edsbacka Krog, ligger ute i Sollentuna och har två stjärnor i Guide Rouge. Suverän mat, vacker miljö och mkt trevlig service. Hade med en 1-åring dit på julbord som blev uppassad å det värsta!

• nasselina

Åh tackar för det första svaret. Trode det var fler som hade ätit julbord utanför Stockholm som varit lyckat?
    Ska kolla vidare på nätet också. Två stjärnor lät ju inte så mycket...
    Men jag har faktiskt hört att dem ska vara bra i övrigt, så det ska kollas.
    Tack!

• Saga å Filippa

LasseMaja Wärdshus som ligger i nära Barkarby, Järfälla.

• Dessan

Jag bara älskar god mat och var förra året på det bästa julbordet nånsinn, hur mycket gott som helst. Kanonmiljö också!! Cedergrenska Tornet, julkalendern spelades in delvis där för några år sen, Greveholm nått tror jag den hette. Tornet Rekomenderas varmt!!

• Saga å Filippa

Cedergrenska Tornet ligger i Djursholm. Dom har en hemsida också.

• Hemma

Kan även jag rekomendera Edsbacka Krog i Sollentuna. Jättemysigt ställe med suverän mat och perfekt service!!

Med tanke på hur svårt det är att ens få 1 stjärna i Guide Rouge, endast 6 st restauranger i Stockholm har det. Edsbacka är de enda i Sverige som har 2 st.

Kan verkligen rekomenderas!!

• Tesserese

Hej! Häringe Slott söder om Sthlm (haninge) har ett jätte smarrigt julbord sen är det jätte mysigt där oxå...rekommenderas varmt..dock var det ngr år sen jag var på julbord där, men det kan ju knappast ha blivit sämre...kolla deras hemsida www.haringeslott.se

• Mmmm

Blev så hungrig när jag läste era inlägg : )
    Längtar till Julen!
    Vet ngn av er vad man bör undvika på julbordet? Sill, lax...?

• Titti och mini

Hägerstalund i Akalla - jättefint hus och mkt god mat

• seadwarf

Sundby Wärsdhus ;).. Har jobbat där och känner familjen som äger det.. vet iaf att allt är fräscht och bra.. inte så stort kanske.. men mysigt.. ligger fint precis vid vattnet.. i Huddinge... de brukar dock vara ganska fullbokade tror jag..

www.sundbywardshus.se/index1.html

Svar på tråden Tips på "herrgårdsjulbord" utanför Stockholm?