• Victoria26

Grummlig urin

Vad beror det på? alltså in ljus som om man druckigt för mycket eller mörk om man druckigt för lite, utan icke klar, grummlig som att det var mjölk tex iblandat. Jag är i v 23, någon som vet?

• Svar på tråden Grummlig urin
  • Barbaskön

Man kan lätt själv konstatera om man har ett tillräckligt vätskeintag genom att se till att man inte känner sig törstig och genom kontrollera att man kissar ut ungefär lika mycket som man dricker vätska och att urinen är klar och svagt gulfärgad. Mörk, kon-centrerad, eventuellt grumlig urin och små urinmängder kan tyda på ett för lågt vattenintag och då bör man öka vätskeintaget, förslagsvis med ½ till 1 liter eller tills man känner att törsten är släckt och att urinmängden och urinens färg har normaliserats

Gör det ont när du "kastar vatten" så kan du ha blåskatarr (urinvägsinfektion).

• Ylwis

gå till MVC och lämna ett urinprov, kan vara en uvi och det är inte bra. när urinet är grumligt ska du söka för det direkt!

Mamma till Alvyn 051015
  • Victoria26

ok, men ska det inte göra ont om man har urinvägsinfektion? jag har haft så här till och från, det kan skifta varje gång jag varit på toa.

• Muumin

Luktar det gammelkiss? Är det grumligt o luktar så är det garanterat urinvägsinfektion. Men det kan det mycket väl vara om det "bara" är grumligt också.. Sök för det hur som helst. /undersköterskan

• Pyre på väg

Om du tycker om citron så kan du pressa ner i ett glas med vatten. Citron rensar njurarna bra. Drick mycket.

Det behöver inte alltid göra ont när man har en UVI, men i de flesta fall så gör det ont och luktar.

Ta en sticka nästa gång hos BM.

• Ylwis
    Victoria26 skrev 2006-11-17 22:19:28 följande:
    ok, men ska det inte göra ont om man har urinvägsinfektion? jag har haft så här till och från, det kan skifta varje gång jag varit på toa.
    Nej det behöver inte göra ont! det finns smygare bland UVI, jag fick en i v.26 och  min slempropp började gå så de trodde sonen skulle komma då, var inlagd i en vecka och fick inte röra mig. så det är därför jag tycker du ska söka.

En kompis till mig hade så grumlig urin så det såg ut som apelsin juice och hon förlorade sina tvillingar.

/YLwa /Undersköterska
    Mamma till Alvyn 051015
  • Tyra02

Det behöver inte alls göra ont med urinvägsinfektion det är det som är lurigt. Men det skall lukta illa. Grumligt så skall man kolla men det behöver inte vara något. Men åk o kolla ifall att.

• Ylwis
    Tyra02 skrev 2006-11-18 07:35:33 följande:
    Det behöver inte alls göra ont med urinvägsinfektion det är det som är lurigt. Men det skall lukta illa. Grumligt så skall man kolla men det behöver inte vara något. Men åk o kolla ifall att.
    nej det behöver varken  göra ont eller lukta illa,jag hade inget av det men  nog hade jag  uvi för det så det skall inte lukta illa.
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden Grummlig urin