Grummlig urin
Vad beror det på? alltså in ljus som om man druckigt för mycket eller mörk om man druckigt för lite, utan icke klar, grummlig som att det var mjölk tex iblandat. Jag är i v 23, någon som vet?
Vad beror det på? alltså in ljus som om man druckigt för mycket eller mörk om man druckigt för lite, utan icke klar, grummlig som att det var mjölk tex iblandat. Jag är i v 23, någon som vet?
Jag har inte grumlig urin över huvudtaget, men blir såklart orolig i alla fall, om det är som ni skriver så kan man alltså ha uvi utan att märka det alls. För hur ska man kunna veta att man har det om man inte har grumlig urin, inte har ont och kisset inte luktar konstigt?
Jag blev jätteorolig när jag läste den här tråden, så jag ringde till förlossningen på sös. De sa att det inte alls kunde vara uvi utan att det gör ont! åtminstone inte om man gått med det ett tag. som trådstartaren skriver så har hon haft det till o från rätt länge. det har jag med! Barnmorskan jag pratade med sa att det är synd om oss gravida att det finns så mycket att läsa på internet, vi blir bara oroliga i onödan!
Hursomhelst så finns det teststickor att köpa på Apoteket så man kan testa själv. Det tänker jag göra för säkerhets skull. Och det tycker jag att Victoria26 också ska göra!
I början av min graviditet hade jag oxå grumligt urin till och från, inte varje gång jag kissade utan bara ibland... Men eftersom jag inte mådde dåligt på nåt sätt (förutom dom "vanliga" grav.symptomen) så tänkte jag inte på det så mycket...
Men alltså, när jag är hos BM så får jag alltid göra två olika urintester. På ena burken står det "Albustix" tror jag...och på den andra...hmmm...kommer inte ihåg... Barnmorskan har faktiskt aldrig berättat exakt VAD dom där proven kollar...men jag har tagit för givet att iaf en av dom kollar efter UVI?!
Nån som vet?
Det lät som en urinvägsinfektion.
Vid besöken har ju BM kollat mina teststickor och sagt att jag inte har några bakterier i urinet...så det är därför jag antagit att dom även kollar UVI...hmmm...
Kom just på att den ena stickan tester efter äggvita i urinet. Men den andra då...?
eSo: köp apotekets teststickor så kan du testa själv. jag gjorde det nyss, det var ingen uvi, sköönt!
Det kan mkt väl vara urinvägsinfektion.. jag får så när jag har urinvägsinfektion iaf.. Så testa dig snarast! sen kan du ju även känna ifall du kanske får flytningar under tiden du kissar då kan det ju även vara det.. så får jag efter sex.. säger allt utifrån min egen erfarenhet så inget av detta jag skriver är med största säkerhet.. Sen drick mkt, och pressa ner citron i vattnet eller så kan du ju även dricka tranbärsdricka från t.ex willys, det renar och är gott :)
Jag köpte teststickor på apoteket idag och testade och det var ingen urinvägsinfektion som tur var, ska ändå ta upp det med barnmorskan och höra vad hon säger. Kan ju ligga något i det där med flytningar också, hursom helst, tack för alla svaren.
Tänk på att det kan vara flytningar som rinner ned med kisset. Flytningar har man ju mer eller mindre som gravid (fast väldigt kraftiga och/eller illaluktande kan vara tecken på infektion).
Jag har alltid grumlig urin vid äl tex.
Det är inte alltid urinstickorna ger utslag på "nitrit"=bakterier. Urinodling ska ändå skickas för att få svar vilken bakterietyp det är och då kan man sen se om rätt antibiotika passar som redan är insatt. Sist hade jag inget utslag mer än 1+ vita blodkroppar, men det var ändå urinvägsinfektion.
hur har det gått?