• Saja75

Tips på skötbord önskas!

Vill ha ett litet nätt skötbord helst inte i trä och gärna med trådbackar. Den dom säljer på babyland/babyproffsen tycker jag är väl stort. Tänkte först bygga ett eget av Ikeas trådbackssystem men det verkar vara så vingligt. Någon som har ett bra att tipsa om?

• Svar på tråden Tips på skötbord önskas!
  • MissGoodie

Jag har inget med trådbackar, vet inte ens vad det är ;)
    Men jag köpte ett vitt, suoerbilligt från Ikea och det har visat sig vara EXTREM bra :)

• sabina75

Trådkorgsystem från Elfa är stabilt och går att få med en skiva högst upp. Finns många olika höjder och storlekar på backar. Finns lite överallt i välsorterade byggvaruhus.

• nuria
    Saja75 skrev 2006-11-18 22:08:18 följande:
    Vill ha ett litet nätt skötbord helst inte i trä och gärna med trådbackar. Den dom säljer på babyland/babyproffsen tycker jag är väl stort. Tänkte först bygga ett eget av Ikeas trådbackssystem men det verkar vara så vingligt. Någon som har ett bra att tipsa om?
    Vi byggde ett själva av IKEAS trådbacksystem...
    Men vi köpte inte de tillhörande skivorna utan vi köpte en bänkskiva.
    Vi har iof använt fyra trådbackar på rad, och la en hel skiva ovanpå, vi gjorde om i vårat "dressingroom" så vi fick plats med det, men man kan ju enkelt såga av bänkskivan.

Jag ta en bild så får du se...?
  • Cindra

Vi har brios vägghängda skötbord som heter Vegga. Tycker det är suveränt bra, har bra förvaring och tar liten plats. Dessutom är det vattentätt om man vill ha det nära duschen eller tex. över badkaret.

• Yollis

saja75, om du fäster ikeas trådbackshylla i väggen ordentligt så blir det stadigt!

Uppsala brallis ♥ mamma till Tuva, 5 månader ♥ UJ&sjalberoende ♥ www.nogg.se/tuva
  • Timati

Vi inskaffade oss en "hemnes" skötbord/skåp från ikea...

• nuria
    Trådbacksystem 1.JPG

Här kommer en bild på Vårat Trådbacksystem.
    Nu är sonen så gammal, att vi inte behöver skötdelen längre, men det låg längst bort förut
  • nuria

Trådbacksystem 2.JPG

Och här i en annan vinkel.
    Under, i backarna har vi underkläder och handukar
    Perfekt nivå för sonen

• Heranell

Elfas har vi, bra men stort. Men det får ju plats en massa grejer som blöjor, toapapper, bindor, tamponger och så gubbens bajslektyr... Fotbollstidningar typ!

Svar på tråden Tips på skötbord önskas!