Inlägg från: troddeduja |Visa alla inlägg
  • troddeduja

coca cola farligt?

Jag är oxå en cola-tunna, men nu under graviditeten dricker jag det med måtta. Släck din törst med annan dryck och drick bara colan som något extra gott ibland.
    Jag tror faktiskt att det är värre med sockerhalten i cola, socker är ju oxå nåt man ska ha ett begränsat intag av under graviditeten.
    Vissa påstår att barn till koffein-drickande föräldrar blir hyperaktiva, men då tror jag att men måste dricka litervis per dag.
    Men om man är beroende av koffein så finns det kanske att bebisen får abstinens när den föds? Vad vet jag, men tål att tänkas på.

• troddeduja

Oj, oj villka proportioner en disskution kan ta.
    Summan av kardemumman är väl ändå att varje enskild individ gör sina egna val, har sina egna åsikter....och kunskaper.
    Precis som med godis, kaffe, alkohol, chips, bullar osv, osv (listan kan göras lång) så är det inget kroppen behöver. Det är totalt noll näringsämnen i dessa produkter...med andra ord, det kan kroppen vara utan. Ersätt dessa kalorier med riktig, näringsrik mat istället och man har kommitgt lång väg när det gäller god hälsa (även för ens ofödda barn).
    Men som sagt det är ju trots allt upp till var och en hur man gör.....och man ska bli respekterad för det. Det är bara när saker går till överdrift (beroende,hetsätning m.m) som ens NÄRMASTE omgivning kan visa sin oro.
    Jag tänker då iallafall fortsätta dricka cola, men i måttliga mängder och bara som nåt extra gott. Sen får alla andra göra som de vill, med all respekt från mig.
    Västkusttjejen

Svar på tråden coca cola farligt?