• Milimani

Kan man duscha med bebisen??

Vi har inget badkar tyvärr, det vore så mysigt att bada tillsammans med lillan som är 3 månader. Men kan man duscha tillsammans? Alltså bära henne i duschen när man själv duschar. Självklart utan tvål och sånt. Men det går ju inte ha olja i endusch men det går kanske bra att smörja in henne efteråt och om man gör det för ofta?

• Svar på tråden Kan man duscha med bebisen??
  • Jess69

Javisst kan du göra det!
    Det har jag gjort massor med gånger med min tjej,
    och det är lika mysigt för oss båda två.
    Tänk bara på att inte ha på vattnet för "hårt", utan
    mjukt och framför allt ljummet...

• Annis76

Visst kan man det. Vår dotter gillar det mycket mer än att bada. Vi brukar sitta på golvet i duschen med henne i knät. Det känns säkrare än att bära henne när både hon och vi blir blöta.

• ChicaDora

Jag har duschkabin och proppar igen avloppet så det blir ett litet badkar. Duscha kan man säkert göra, så länge det är rätt temperatur.

• Pheonix

Det går allderles utmärkt att duscha!
    Man kan till och med sätta sig i duschen om man vill
    Det är jätte mysigt, passa bara så att man inte halkar. Kram!

• maya06

det är klart du kan...ha inte så hård strålen bara..

Våran lilla har oxå fått duscha sen hon va liten( när man inte orkat bada)...nu är hon tio månader och så fort man hoppar in i duschen är den nån som blir galen och hoppar in i duschen med kläder och allt....mindre kul=)

Lycka till

• Filifjonkan1

jag duschade med min dotter (3 månader) för första gången i förra veckan...vi satt ner i duschen o mös...hon tyckte att d var skönt. =)

• Milimani

Tack för era svar! Då blir det till att duscha!

• tänker mycket

Jag som blev så orolig när min sambo sa för några dagar sedan att han skulle ta med våran 1 månad gamla dotter i duschen...

Tänkte men herre gud är han inte klok...så kan man ju inte göra...det är ju både halt i badkaret och hård duschstråle och varmare vatten en 37 grader som bäbisar kan bada i...

Jag kände att jag fick svårt att lita på honom efter han fick det rycket att han skulle ta med lilla Josefine i duschen...hon känner ju ingen glädje av det redan...hon är ju på tok för liten...

Eller har jag fel?...man kan alltså ta med sitt nyfödda barn i duschen... det skulle aldrig jag göra tycker det känns farligt både med hårda strålar och att det är halt och man kan tappa barnet...

• LyckaJones

Vi har duschat med våra barn, inga problem.

• Milimani

tänker mycket: De andra som svarat här verkar ju inte tycka att det är några problem. JAg ska testa imorgon. Du kan väl ställa in temperaturen på 37 grader så blir det lagom. Det är ju bara att känna med handen precis som vid bad. Jag tänker göra som en del har sagt här, sitta ner med en svag stråle. Det ska nog gå bra!

Svar på tråden Kan man duscha med bebisen??