• Kattmatte

Siva Grand beach, Hurghada Egypten

Vi håller på att kolla upp hotell i Hurghada, ska åka dit till sommaren. Det vi funderar på just nu är Siva Grand Beach, någon som varit där/ vet mer om hotellet som vill berätta lite? Är det värt att satsa på två vekor där, eller rekommenderar ni något annat hotell?

• Svar på tråden Siva Grand beach, Hurghada Egypten
  • Fröken positiv

Hej Kattmatte, jag och min sambo var där över jul och nyår för 3 år sedan och vi var supernöjda!!!
    Det är ett av de få ställen som jag kan tänka mig att åka tillbaka till.
    Vi bodde i ett litet hus i trädgården och inte i det stora hotellet. Låg alldeles mellan poolområdet och den privata stranden. Lysande!!!
    Maten var underbar och vi längtade varje dag efter att få gå och äta.
    2 veckor var absolut inte långtråkigt. Vi dyker båda två och var på några dagsturer med dykbåt och sedan gjorde vi en 2 dagars tur till Kairo och pyramiderna.

Har precis i dagarna bokat en resa till Hurghada igen men den här gången blir det med en annan researrangör och ett annat hotell. Detta beror enbart på ekonomin. Hade jag pengar skulle vi inte tveka på att åka tillbaka till Siva.

Jag kan ju inte garantera att du kommer att tycka som jag eller att allt är lika bra som för 3 år sedan, men jag kan säga att de 2 veckorna vi spenderade på Siva var total avkoppling och vi var supernöjda!!!

Undrar du över något får du gärna höra av dig i min GB.
    Trevlig resa!

Svar på tråden Siva Grand beach, Hurghada Egypten