• Wilma77

Vilken BVC är bra?...bor på söder

Hej
    Jag har plussat för en vecka sen ochförsöker nu få nån rätsida i BVC djungeln..vart ska man gå??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-19 19:59:25:
    Menar MVC:)

• Svar på tråden Vilken BVC är bra?...bor på söder
  • Wilma77

jag ska boka tid imorgon hoppas att dom har plats för en till! eller vänta lite upptäckte just att dom bara har öppet till 1600 tror inte att jag hinner så tidigt måste ju försöka gå från jobbet utan att det märks

• Zemlan

Kan inte låta bli att skriva detta... Jag kan absolut INTE rekommendera Ekens MVC på Wollmar Yxkullsgatan. Har haft flera barnmorskor där och de totalmissade att mitt barn var sjukt... Kommer ALDRIG sätta min fot där igen!! De är totalt oengagerade och inte duktiga alls. Har pratat mycket med läkarna på spec.mödravården på SöS och de håller med att BM på Ekens borde ha sett att vårt barn hade ett allvarligt kromosomfel. Hon hade tom ryggmärgsbrock, vilket de borde upptäckt med tanke på att jag gjorde typ 1000 UL.
    Läs igenom min presentation om du vill veta mer...
    Välj vad som helst, bara inte Eken!!!
    Lycka till!
    Kram från mig

• Tiger76

Mama mia söder är suveränt. Men nu har jag bytt till södra bb på sös. där får man både gå på mvc, föräldrarkurs, föda (om allt är "normalt") och eftervård. Sen får ni ett eget jättefint rum med eget badrum. Gå dit på öppet hus och tyck till själva. Varje måndag 15.00 via sös entré.

Lycka till!

• Wilma77

gu va läskigt tack så jättemycket för inputen om eken...då kommer jag absolut inte gå dit!!!

sös låter bra då man kan gå allt i ett paket..jag ska kolla upp det! bra tips!!

verkar som mama mia o sös är i topp för mig just nu...bli nog dom jag kontaktar imorgon. tack för hjälpen!! all hjälp är ovärderlig när man som jag inte har nån riktig kolla på läget gällande sånt här :)

• MiaAnnette

wow, jag föll åxå för mamma mia! Och nära oss var det åxå.. måste åxå kika på sös lite..

• Wilma77

ytterligare en fråga om man går på sös måste man då ha bestämt sig för att föda där..har nån av er erfarenhet av det? är det bra där??ska man binda upp sig redan angående sånt

• sofie1981

barnmorskorna i gamla stan!

• MessyTessy

Barnmorskorna i Gamla stan! Gick där med båda mina barn, den sista födde jag på BB stockholm där man fick förbokad plats genom MVC.
    Det var guld värt att veta vart man skulle då det var dags, speciellt eftersom jag hade bf mitt i sommaren bägge gångerna.
    Suveränt MVC, och suverän förlossningsavdelning!

• luckysun

Har alla ni gått på informationsträff hos Mama mia där man sitter i par och pratar med en Barnmorska? Sägs vara mycket bra. Vi ska dit nästa vecka.

• Alicia 72

Jag går på Barnmorskorna Gamla Stan, fd Munkbron. Finns i jättevackra lokaler på Skeppsbron.

Jättebra!!

Svar på tråden Vilken BVC är bra?...bor på söder