Slutar andas när han gråter häftigt av rädsla eller ilska!
Finns det fler sådana barn`? Första gången det hände var han ca 10-11 mån och trillade ner från storebrors säng som är låg då det är en bäddsoffa. Jag fick skaka han eftersom han när han grät aldrig kom till den punkten när skriket kommer ut om ni förstår....Nästa gång var fören vecka sedan någon vecka efter 1 årsdagen, då ville han in i min systers rum men dörren var stängd. Den gången var han arg. Och så nu....vi är hundvakt och hunden är lite osäker och vill ställa sig in och är avundsjuk dessutom. Så han satt i mit knä och så kom sonen och då skällde hunden honom rätt i ansiktet alldelles intill hans kind. Medans jag svinarg på hunden går med honom några metet ut i hallen och lägger han på sin bädd, sitter sonen och efter ett skrik håller han andan som vanligt!! 2-3 ggr blev han helt slak och med stirrande blick som de andra gångerna men han skrek kort imellan dessa.Jag blev verkligen rädd denna gång eftersom han gjorde om det!! Fick hålla han upp och ner och skaka eftersom han dessutom har slemmig hosta nu som jag är rädd kanske ställer till det extra!
Vad gör man åt detta utöver att alltid trösta med en gång? När gå det över OCH VAD gör man om han verkligen slutar andas?????