• VVVeni

Vad är skillnadenAm/Eng staff?

precis som rubriken lyder,

vad är skillnade,n i mankhöjd tex.. vill ha en staff men då jag sitter i rullstol vill jag ha en lite mindre... har kollat runt
    litet och det anges olika svar helatiden.

och vad är egentligen skillnaden, mentalt o socialt med dem?
    i deras lynne så att säga.

mvh

• Svar på tråden Vad är skillnadenAm/Eng staff?
  • bonus2

En Engelsk staff är lägre i mankhöjd och lixom "knubbigare" i kroppen. Vet faktiskt inte exakt mankhöjd på dom, men de är som sagt lägre än Amstaffen.
    Jag har själv 2 amstaffar och de har en mankhöjd på tiken 45 och hanen ligger på 48. Båda är hyffsat höga för att vara amstaffar önskvärt är en hane som inte är högre än 48.

Tror att båda hundarna är ganska lika i lynnet iaf de jag träffat. de är glada kärvänliga och tillgivna.

Hoppas du kan få mer info från någon som vet mer om båda raserna/ Lycka till

• Multivitamin

ja tror att rasera som pitbull,amstaff o eng staff o bullterrier är rätt lika i lynnet.. men självklart har de mycket med att göra vem som fött upp hunden.. mitt tips är att inte köpa någon stackars "blocket hund" + att va väldigt noga med att du köper en hund med stamtavla..

ja vet själv hur det är att "köpa grisen i säcken" då ja gjort de 2ggr..

• nenis82

multivitamin....

bara en fråga?? va menar du med???? mitt tips är att inte köpa någon stackars "blocket hund" hmmm varför e det synd om dom???

• Multivitamin

nenis82

ja gå in o kolla själv, det finns inte en ända seriös person som säljer dessa hundar på blocket, man kan hitta hundar som säljs om o om igen på blocket, det är dem som man kallar för blocket hundar. + att de kan finnas många lik i garderoben när de står att någon i fam har blivigt allergisk, de kan va något fel på hunden i stället..

• Tini

jag har själv engelsk staffordshire bullterrier. Vad jag vet ska manhöjden vara

35-41 cm.
    Höjden skall vara i proportion till vikten. Och vilkten ska vara....

Hanhund 13-17 kg.
    Tik 11-15,5 kg.

Fantastiska och underbara hundar.. Skulle aldrig köpa ngn annan nu...

****Stolt mamma till William 050210****
  • nenis82

MULTIVITAMIN

min sambos syster har har precis sålt sina 7 valpar på blocket o det va eng/am staffordshire bullterrier. o det kan jag lova dig att HON ÄR SERIÖS SÅ KOM INTE O SÄG NÅT ANNAT ELLER KLANKA NER PÅ FOLK NÄR DU INTE VET..... kan även säga att det finns nog inte några bättre hundar,helt underbara,.......

• engeln83

klart man kan hitta bra hundar på blocket, jag har en blandis mellan apbt/amstaff hon har bara haft problem epilepsi kvalsterallergi o massa annat så jag proppar i henne massa mediciner, men sen vet jag folk med renrasiga hundar från BRA uppfödare som oxå fått problem med sina hundar, jag ska iaf ha 3 å rs dolda fel försäkring på nästa hund jag köper!

• Multivitamin

nenis82
    läs va ja skrivgt en gång till, du verkar ha missförstått vad ja menar med "blocket" hundar.. visst finns de någon seriös här o där på blocket men som privat person är de väldans svårt att få tag på dem.. har köpte min förra hund på blocket och ja kommer aldrig göra om misstaget att köpa hund därifrån igen, nästa gång blir de att kontakta en riktig uppfödare..

• birden

kolla in staffinfo.se där finns många seriösa uppfödare av eng. staff och mkt rolig och bra information! har själv två fantastiska tikar som blir 3 och 7 år.. staffen är GLAD och energisk, har mkt lätt för inlärning -men det måste vara positivt och mjuk inlärning, annars tröttnar de eller blir ledsna.. de är väldigt uppmärksamma på sin människa och lyssnar mkt på rösten. staffen är också i stort behov av närhet och älskar att gosa i soffan framför teven och sover helst under täcket med husse/matte :)
    de pratar mkt, olika ljud som ingen kan undgå att skratta åt, skäller inte speciellt mkt däremot.
    rekomenderar rasen mkt varmt!

• MiamiVice THE Slyna

Jag har själv en eng staffordshire bullterrier (hane 3 år och 9 mån för att vara exakt..) och det är en fantastisk hundras. Det är en stor hund i liten förpackning! Rekommenderar starkt!

• Peppa

Har mna inte en reggad kennel och enbart avlar på GODKÄNDA avelsdjur, med känd mental status, HD och AD-fria (detta som ett mionimum) så är man inte seriös. FÅ seriösa uppfödare lägger ut hela kullar på blocket! man tar itne en kull innan man tror sig ha köpare, sedan kan det ändras.. men man avlar inte för att sälja via annons på en sida som blocket.

Nåja, nu till staffarna.

Vad jag förstått så finns det 3? olika typer av engelsk staff som alla har olika utseende och karraktär. jag upplever dem som förarveka och sociala.
    Vill man ha en hund att jobba med som är nog den eng. staffen ett bättre val.

• Peppa

och INGTE avlar på enbart... skulle det givetvis stå

• Skrultan

Hej!!
    Är själv Stffe uppfödare, och vill gärna lägga till en Blocket kommentar, många (säkert de flesta ) är seriösa när de lägger ut sina annonser, men om jag jämför med de kullar jag lagt ut på Blocket och de kullar jag lagt ut på Staffesidor så är den stora skillnaden vilka som ringer!!
    Annonserar jag på staffeklubbens sida vet jag att det är folk som letar staff och verkligen vill ha staff som ringer, de annonssvar man ibland får på Blocket blr man ibland mörkrädd av!!

• Ciccin3
    Skrultan skrev 2007-01-10 15:31:41 följande:
    Hej!!Är själv Stffe uppfödare, och vill gärna lägga till en Blocket kommentar, många (säkert de flesta ) är seriösa när de lägger ut sina annonser, men om jag jämför med de kullar jag lagt ut på Blocket och de kullar jag lagt ut på Staffesidor så är den stora skillnaden vilka som ringer!!Annonserar jag på staffeklubbens sida vet jag att det är folk som letar staff och verkligen vill ha staff som ringer, de annonssvar man ibland får på Blocket blr man ibland mörkrädd av!!
    Amen 2 that!

Många som redan länkat till info osv, bra det.

Har en staffetjej som är stor för att va flicka, 41 i mank och 16 kilo.
    Mitt land ligger och runkar under täcket -Lundell
Svar på tråden Vad är skillnadenAm/Eng staff?