• liten ida

Privata sexbilder

Min kompis berättade för mig att hennes kille ville att de skulle lägga ut privata naken och sexbilder på en svensk sajt, där man anäler sig som medlem. Jag sa till henne att bilderna blir offentliga i det ögonblicket de läggs ut. Det finns ingen kontroll hur de kan kopieras eller distribueras vidare. Hon sa hennes killes kompis och hans tjej hade ffotograferat och lagt ut länge utan några problem. Har något hört talas om detta fenomen förrut

• Svar på tråden Privata sexbilder
  • Skärgårdsfru

Men varför ska dom göra det? Ska dom ragga folk som dom ska ha sex med eller vad är syftet?

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • liten ida

Skärgårdsfru
    Fattade som det var för att komma i kontakt med andra som håller på så. Så det är väl en slags raggning

• Anonym (neeej)

Gör INTE det...låter urdumt!!

• Skärgårdsfru

Ja, okej. Om dom vill göra det så är det ju helt upp till dom. Jag skulle aldrig lägga upp sådana bilder på mig själv eller min man. Men om dom inte har något emot att bilderna kan spridas kors och tvärs över jordklotet så är det på deras ansvar. För den som tar bilderna säger knappast till att du nu har jag tagit denna bild och har den som skärmsläckare eller jag har skickat den vidare osv.

• Anonym (Don't)

Gör det INTE!! Risken är att det kommer dyka upp senare i livet när du minst vill kännas vid det. Ett av mina ex och jag tog "dirty" bilder för många år sen och pga hans många problem slutade allt i rättegång då jag anmälde honom! Jag ångrar mig nu att vi tog de där bilderna för mardrömmen är att han kanske lagt ut bilder på nån sida bara för att hämnas...hoppas verkligen inte det!

Nej, jag skulle inte gå med på att lägga ut de så...

• AoA

Ja, det har väl funnits länge, folk som lägger ut "privata" bilder. En del av dem kanske vill komma i kontakt med andra, andra tänder väl helt enkelt på att veta att folk tittar på dem.

Men som sagt, de bilderna kan man ju aldrig ta tillbaka. Har man en gång lagt ut dem finns de över hela jordklotet.

Att killens kompispar inte har haft problem betyder ju inte att problemen inte finns, så det hade inte räckt för mig.

• Anonym

jag har utlagt bilder på mig och min sambo, dock inga bilder på ansiktet eller annat som kan göra att någon vet vem vi är. Vi söker andra par och sköts det snyggt så är det inga problem anser jag. Om någon vill ha en bild på mina bröst som skärmsläckare så får dem väl det, dem vet ju ändå inte att det är mina.

• PetterL

Jag skulle i så fall lägga ut bilder där det inte går att identifiera personeran, t.ex. genom att inte ansiktet syns.

• saraseal

kan dom inte bara klippa bort ansiktet först? täcka över tatueringar och utmärkande saker som födelsemärken/ärr

Mvh Sälen =)
  • Anonym

det är ju bara att reduskera(vet inte hur det stavas) bilderna innan dem läggs ut..

• Skärgårdsfru
    Anonym skrev 2006-11-21 11:57:22 följande:
    det är ju bara att reduskera(vet inte hur det stavas) bilderna innan dem läggs ut..
    Retuschera heter det och det är inte "bara" att göra det. Långt ifrån alla vet hur man gör sådant och många äger inte ens ett sådant bildbehandlingsprogram. Men om man kan göra det så är det ju ett bra tips.
  • S 1987

Varför inte bara strunta i att ta kort på delar av kroppen som andra kan identifiera...(ansiktet, tatueringar osv)

Svar på tråden Privata sexbilder