• LovaMagdalena

Hur tänker ni designa julgranen iår?

Det är så roligt att advent och jul närmar sig! Enda kruxet - har ingen aning om vad vi ska ha i granen iår :D
    silver, guld, grönt, rött, blått? Några tips? :D

• Svar på tråden Hur tänker ni designa julgranen iår?
  • Sunflower

I år blir min gran klädd i rött, guld och halmfigurer.

Annars har jag haft vitt/silver/blått, eller vitt/silver/limegrönt.

• Jennie med ie

Samma som förra året: Blått och guld. Men jag ska nog byta ut glittret mot guldfärgade girlanger, som små kulor på tråd så att säga. Och så då blåa matta kulor, ljus och kanske några små guldfärgade klockor. Guldspira.

• systernegativ

Vi ska inte ha någon gran alls, vi. Annars gillar jag röda pumlor och silvrig spira bäst.

Pumlor är förövrigt norrbottniska för julgranskulor. Så ni inte blir förvirrade.

• anna68

Vitt, glas, silver och lite rött! Och så klassikern, polkagriskäppar!

• Topdog

Med två barn på 15 månader som är i pillerill-åldern så kommer vi inte att kunna julpynta annat än taket och gardinstängerna. Hade sett fram mot deras första riktiga jul men hade inte fattat hur barn är i den här åldern.

Vi har bestämt oss för att ha en julgran UTANFÖR huset istället för en vanlig gran som troligtvis inte kommer att ha något ljuspynt eller fungerande ljus efter ca 5 minuter. Jag vet inte riktigt vad jag ska hänga i den, pyntet måste ju tåla både vind och regn.

hoom-sthlm.blogspot.com/

• Sofie1979

Vi kommer ha genomskinliga kulor som är glittriga, silver och rött i granen i år.

• E l l a

Det är det stora problemet i år!

Vi har gjort om helt i vardagsrummet, och de gamla färgerna tror jag inte passar längre... Vardagsrummet går i en gräddig vit på väggarna, beiga soffor och möbler i björk (plus lite smådekoration i frostat vitt glas) - vilka färger passar till det? Hade tänkt mig silver och guld eller ser det helknäppt ut? Eller silver och vitt (isigt)?Fundersam Hjääääääälp! Förvånad

• Sunflower

Ella

Guld och silver lät ju jättefint! En glittrig gran helt enkelt. Tack för tipset, det ska jag ha nästa år .

• Thila

Samma som förra året. Röda kulor, ljus och polkagrisar. Inget mer.

Svar på tråden Hur tänker ni designa julgranen iår?