• Kul

Haha! Rolig kille man har!!

Jag måste bara dela med mig av det här!! Killen sa till mig häromdan att sen jag flyttade in så har det gått åt så mycket diskmedel (??). Han sa att jag nog tar för mycket. Idag när jag gick in i köket så har han bytt ut "korken" på diskflaskan mot ett spraymunstycke som sitter på tex fönsterputs flaskor!! SNÅL!! Haha tyckte de var rätt kul!

• Svar på tråden Haha! Rolig kille man har!!
  • Zmulan

*asg* Vilken liten snålis *garvar*...

• Kul

Visst är det kul jag frågade honom nu varför han gjort så, hans svar var "Jooo men det är mycket smidigare med spray!"

• mica

Hahahahaha... Typsikt karlar!!!

• MrsNelson

hahaha!!!! Min sambo kom med kommentaren "det går åt mycket mer toapapper sen du flyttade hit" min kommentar var att det faktiskt går åt mer papper för en tjej när hon kissat! sen sa han inget mer!!

• Eldna

Funkar det verkligen att spraya diskmedel!? *ser framför mig en massa såpbubblor som flyger omkring istället för att hamna på disken*

• Kul

Det funkar faktiskt! och jag måste erkänna att det är smart! prova om ni vill spara några kronor

• Zmulan

Vill man spara ännu mera så kan man hälla lite vatten med i flaskan. Har man Yes så varar det i evigheter...MIN make som introducerade den smarta idéen hemma...men det är himla roligt när de kommer med sina idéer...vad kostar en Yes egentligen 30 spänn? och den varar i ungefär 3-6 månader hemma hos oss...om den nu varar i 6-10 mån istället så känns det inte som att man har sparat så mkt ändå liksom...*skratt*...

• saraseal

ja det var ju smart! det ska jag införa här är det sambon som slösar med diskmedlet!! *grr*

Mvh Sälen =)
  • Kul

Zmulan, han har hällt i vatten också

• Lola Jämtland

Ja, en sån där sprayflaska med vatten + lite diskmedel står jämt i mitt kök.

Enkelt som man bara ska diska av något o perfekt om man ska torka av köksbordet. Så gjorde vi på en förskola jag arbetade på oxå.

//Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • giz den allsmäktige

asg....... smart men roligt tror jag avstår, här skulle det bara bli roligare å leka med diskmedlet

• Moomin

Hmmmm.... om min man kommenterat att jag gör av med för mycket diskmedel eller dasspapper hade jag faktiskt inte tyckt att det var roligt alls. Jag hade tyckt att han var sjuk i huvudet!

Vad är nästa grej? Bara 2 ostskivor på mackan? Plast så att man inte sliter på soffan? Köpa hemklippningsapparat så att man sparar in frisörpengarna?

Snålhet är faktiskt det värsta jag vet....

Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
  • Kul

haha jag bryr mig inte så mycket, han är inte snål i vanliga fall

• saraseal
    Moomin skrev 2006-11-21 14:58:51 följande:
    Hmmmm.... om min man kommenterat att jag gör av med för mycket diskmedel eller dasspapper hade jag faktiskt inte tyckt att det var roligt alls. Jag hade tyckt att han var sjuk i huvudet!Vad är nästa grej? Bara 2 ostskivor på mackan? Plast så att man inte sliter på soffan? Köpa hemklippningsapparat så att man sparar in frisörpengarna?Snålhet är faktiskt det värsta jag vet.... Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
    det är ju en miljöfråga...
    Mvh Sälen =)
Svar på tråden Haha! Rolig kille man har!!