• Mimer

1-15 januari-mammor ell. däromkring :-) nr:2

Hej på Er alla tidiga jan-mammor o däromkring!!!

Vi kan väl fortsätta vår rapportering här, eller???

Hur mår ni?
    Hur långt har ni fixat klart?
    Hur tänker ni kring förlossningen?

Krmisar Mimer v 33

• Svar på tråden 1-15 januari-mammor ell. däromkring :-) nr:2
  • snoervel

tjoho..ska till Ikea snart o shoppa lite..säng med tillbehör o massa sånt..fast det är killens mamma som betalar så det är ÄNNU bättre *ler*

ska snart gå o lägga mig, har haft en ont-dag idag så jag är helt slut i kroppen =/

ha de bra!

• kea

det börjar bli riktigt tungt nu.
    Nattkissa är det som känns jobbigast nu, kissnödig redan när jag spolat! Här är det mesta inköpt, lite småsaker kvar bara.
    Förlossningen ser jag som ett nödvändigt ont!!
    (bf 9jan)

• Zandrama

Trevligt med en ny tråd. Den SISTA(!!!!) tråden för oss som ska ha i början av jan.

Mår nog väldans bra om man jämför med andra. Men jag har ont i händer och fötter (svullen), ont i huvudet varje kväll (tur att man har lågt blodtryck, annars hade jag nog börjat misstänka havandeskapsförgiftning *urkel*) och lite foglossning sådär (men vattengympar på tisdagar, sååå underbart för fogarna och själen *ler*).

Har fixat massa saker. Spjälsängen står i sovrummet bäddad och klar, vagnen är beställd (kommer nog om ca 2 veckor). Måste dock möblera om lite för att få plats med gungstolen vi fick av min pappa. Sen måste vi till Ikea en gång till eftersom skötbordet var slut när vi var där (eventuellt betäller vi det via nätet).

Vad det gäller förlossningen så finns det väl bara några saker jag absolut inte vill ha, och det är lustgas och kvaddlar. Annars är det inte så mycket som oroar mig. Den viktigaste punkten förutom bedövningssakerna är att min sambo absolut INTE vill klippa navelsträngen (hans kommentar angående det var att då kan han ju lika gärna ta ett ben samtidigt). Men i övrigt ser jag fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning, ungefär som när man har bestämt sig för att åka bergochdalbanan fast man tycker att det är skitläskigt... (Antagligen kommer jag ha samma panik precis när det sätter igång och samma "ska vi göra det igen" efteråt...)

• Carro Å

jag måste faktiskt säga att jag mår riktigt bra !! Jobbar på som vanligt,visst man har en smidighet som en michelingubbe men inga problem med foglossning eller så... Däremot har jag som jag absolut har haft nojjor för fått små bristningar som säkert kommer att bli större :/ wellwell....

Vi flyttar om 2 veckor och har ganska mycket att stå i så vi har en del kvar att inhandla men det viktigaste som babyskydd,vagn o spjälsäng med tillbehör plus lite kläder har vi. Min pappas fru är en riktig shopping galning så vi kommer säkert att få väldigt mycket prylar från dom oxå. Sen köper vi resten i mellandagarna...innan dess har vi ingen tid alls.

Jag bara längtar så mycket till förlossningen. Känner mig inte alls så nervös och läser väldigt mycket om den och frågar alla jag kan om den så det känns bra. Jag vet att det kommer att göra skitont men jag skulle inte vilja missa det,om det skulle behöva bli kejsarsnitt skulle jag nog bli besviken. Angående smärtlindring så har jag funderat och kommit fram till att sterila kvaddlar inte är nått för mig :/ Skulle gärna testa akupunktur och lustgas, eventuellt EDA ! Jag ska försöka att koncentrera mig på att andas mycket och rätt...tror att man kommer jättelångt på det.
    Min sambo tänker ta med videokameran och filma delar av förlossningen, dock inte utdrivningsfasen, det ska bli skoj att se sen efter haha :)

Hoppas att nni mår bra alla

• Zandrama

CarroÅ: Hade också noja för bristningar. Nu är jag helt randig (finns foton i mitt galleri), så nu är jag mest lycklig över att det finns de som har värre bristningar...

• Carro Å

Zandrama: haha jo man får ju tänka så istället då :) och be att inte magen växer så mycket mer :D

• Zandrama

Carro Å (igen *S*): Jo, absolut. Fast den får ju inte sluta växa heller. Tänk vilka bekymmer vi har.

• Carro Å

Zandrama: jo det vill man ju inte heller... äsch!!! o jag som smörjer magen varje dag baaah... ja ville tro ända in i det sista att det inte var hormonellt på mig haha...

• Carro Å

ojoj såg precis att ja e i 8:de månaden.. det som kändes så långt borta förut haha... kuuuuul

• teddie

Hej
    Är det i början av januari ni ska ha? jag hoppar in här på denna tråden för jag ska ha den 5 januari. Veckorna går så snabbt nu tycker jag men det är nog bara för man längtar tills julpyntning och julklapps shopping samtidigt. Nu känns det oxå som man "får" lov att köpa alla bebissaker eftersom det inte är så lång tid kvar....LÄÄÄÄNNNNGGGTTAAARR.. men jag mår bra, det känns nästan som vanligt förutom att nu börjar tröttheten komma och motivationen för skolan försvinna. ha det så bra.

Svar på tråden 1-15 januari-mammor ell. däromkring :-) nr:2