Trevligt med en ny tråd. Den SISTA(!!!!) tråden för oss som ska ha i början av jan.
Mår nog väldans bra om man jämför med andra. Men jag har ont i händer och fötter (svullen), ont i huvudet varje kväll (tur att man har lågt blodtryck, annars hade jag nog börjat misstänka havandeskapsförgiftning *urkel*) och lite foglossning sådär (men vattengympar på tisdagar, sååå underbart för fogarna och själen *ler*).
Har fixat massa saker. Spjälsängen står i sovrummet bäddad och klar, vagnen är beställd (kommer nog om ca 2 veckor). Måste dock möblera om lite för att få plats med gungstolen vi fick av min pappa. Sen måste vi till Ikea en gång till eftersom skötbordet var slut när vi var där (eventuellt betäller vi det via nätet).
Vad det gäller förlossningen så finns det väl bara några saker jag absolut inte vill ha, och det är lustgas och kvaddlar. Annars är det inte så mycket som oroar mig. Den viktigaste punkten förutom bedövningssakerna är att min sambo absolut INTE vill klippa navelsträngen (hans kommentar angående det var att då kan han ju lika gärna ta ett ben samtidigt). Men i övrigt ser jag fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning, ungefär som när man har bestämt sig för att åka bergochdalbanan fast man tycker att det är skitläskigt... (Antagligen kommer jag ha samma panik precis när det sätter igång och samma "ska vi göra det igen" efteråt...)