• Misery

vår kissebebis dog i dag

vi är så ledsna för vi hittade kattungen död på golvet i datarummet i dag....han var bara 14 veckor o vi har ingen aning om varför han dog.....sonen tycker att d e hans fel eftersom kattungen tog popcorn av honom o går o käkade upp....kan d vara d som gjorde att han dog.....
    vet inte var man ska vända sig för sorgen e stor o barnen o jag bara gråter.....

• Svar på tråden vår kissebebis dog i dag
  • kathla

Usch! Stackars er. Lider med er, måste vara jättehemskt. Behöver inte vara någon speciell orsak, kan vara medfött fel. Popcorn? Mina katter har ätit popcorn, utan problem. Säg åt din son att det nog inte var det. Kram på er!

• PuhGirl

Usch vad hemskt....hoppas din son inte skyller på sig själv alltför mycket...
    kram

• Marija79

jag vet hur det känns, vår kisebebis dog i förgår. Han var bara några dagar gammal men ändå det skar i hjärtat.
    Det är nog inte pga poppkornen, våra katter käkar sådana hela tiden.
    Jag känner med er.
    KRAMAR

• Gumlan

förmodligen något medfött. *kramar* förklara för sonen att det inte är hans fel!! en katt dör inte av popkorn

• Pikku Enkeli

Vår ena katt ÄLSKAR popcorn och hon blir inte ens dålig av det, så det är definitivt inte popcornen och sonens fel att det hände. Beklagar sorgen för er..

Winners never quit. Quitters never win.
  • Misery

ja jag har sagt åt honom flera gånger att d inte e hans fel d e så jättejobbigt fattar inte att han är död han som var så full av bus o d igår.....

• Borta bra men hemma bäst

Åh, känner verkligen med er. Vilken chock när han varit pigg innan.
    Våran lille plutt har varit riktigt illa däran. Vi brukar säga att han redan avverkat två av sina liv, men han bör väl ha sju kvar hoppas vi :)
    Var riktigt dålig då vi tog honom ute i en ladugård en lördag för drygt en månad sedan. En svår ögoninfektion på ena ögat samt dåligt allmäntillstånd. Efter 2 timmars bilresa hem till oss fick han på kvällen ett epilepsianfall och "försvann bort" (dog??) för några sekunder. Vi petade lite på honom och plötsligt kom han i gång igen men vi trodde aldrig han skulle överleva natten och ett veterinär besök. Han repade sig dock med lite antibiotika, men magen krånglade. Var så hård i magen och sov mest hela tiden på den uppvärmda vetekudden (Hans mamma).

Nästa episod hände ca en vecka efter han kom till oss. Då tog han ett steg rakt ut genom trappräcket på övervåningen och föll handlöst ca 2,8 m, rakt i klinkergolvet. Då började vi faktiskt tvivla på om allt stod rätt till i huvudet på honom, men tur i oturen så klarade han fallet nästan helt utan skador. Lite blod på läppen bara, kanske han bet sig eller så slog han helt enkelt i där.
    Det var våran lilla misses historia. Tack för att ni orkade läsa. Kan tillägga att han nu har gått upp i vikt och börjat leka och bete sig som en normal kattunge.

• reserverad

Beklagar sorgen.

Kan han ha fatt i sig nagot giftigt? Annars var det nog en stroke eller nagot med hjartat. Sant hander ibland tyvarr. Det ar inte helt ovanligt att unga katter dor utan orsak.

• Majsan70

Var det en huskatt eller raskatt? Raskatter har ju vissa specifika problem tyvärr.
    Är det en raskatt är det värt att obducera den.

Hursomhelst så beklagar jag sorgen innerligt.

• Nella

Ni borde passa på att inte ge era katter för mycket popcorn med salt i. salt tar livet av dom..
    Men det va nog bara något som kissen va född med
    beklagar sorgen..

• Sussela

Usch så tråkigt att höra*ledsen* en så liten kissekatt..

Om du verkligen vill veta ev orsak eller spekulera i det så ring djursjukhuset och fråga vad dom tror att det berodde på.. kanske känns bättre om ni ev kan få veta vad det kanske berodde på.

Min ena kisse blev påkörd för en månad sen, hon var min ögonsten och jag gråter fortfarande nästan varje dag. Har bild på henne i mitt galleri.

• Misery

det var en blandning av bondkatt o norsk skogskatt....kanske ska ringa veterinären o fråga då va d kan ha berott på....känns skönt att alla säger att popcorn e ofarligt i alla fall....d kanske var nå medfött då bara han slapp lida i alla fall o att d gick fort....

• Misery

tack för att ni har medlidande med oss......jag fattar fortfarande inte att han är borta....

• Annettiz

usch. har också mist min lilla kille. ni kanske ska åka och krimera honom och få en urna hem, det har jag. känns som han finns här då, faktiskt bra. man kan bearbeta på det viset, ha ett litet podium med kort och blommor och urnan.. bra för barnen att få se ett fint slut också.

• lindac77

Beklagar sorgen över den lilla kattungen! :´-(

Jag tror inte heller den dött av popcorn, utan det är troligare att det var något medfött fel eller sjukdom den dog av. Sånt kan ju drabba alla katter oavsett om det är en raskatt eller huskatt.

Men oavsett vad det var så är det hemskt att förlora sitt älskade djur. Förstår att ni är ledsna.

• Misery

pratade med veterinären i dag o hon sa samma sak som d flesta av er att d troligtvis var nå medfött fel troligtvis hjärtat....
    o att popcorn inte var nå farligt .....

• maalisen73

Skickar tröstekramar!!!!!!!!

• Borta bra men hemma bäst

Misery: Vad skönt att höra ändå från en veterinär så att man inte behöver gå och fundera. Tyvärr så är det ändå bara så jobbigt. Ingen annan kattbebis kan ju ersätta just eran lilla kattbebis.
    Skickar stor kram till er!

Svar på tråden vår kissebebis dog i dag