• Mia m Rasmus

Vågar man tvätta sonens snuttis?

Den luktar skunk,men Rasmus verkar inte ha något problem med det , men däremot vi eftersom han "tvingar" oss också att lukta på den .

Tror ni han kommer gilla den även efter vi tvättat den, för annars kommer det bli katastrof vid sänggåendet. Eller ska vi strunta i o tvätta den?

• Svar på tråden Vågar man tvätta sonens snuttis?
  • Me 86

jag skulle ha tvättat den, annars kommer den tillslut vara så "äcklig" så han inte kan ha den alls...

• Nallemajatjejen

tvätta den! Det är ju supräckligt med smutsiga snuttisar... usch.
    Dottern har ingen vare sig snuttefilt eller favoritnalle vilket faktiskt är lite skönt.

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • Aengelgirl

Min lilla tjej är slav under sin snuttis. Jag har gjort misstagen att tvätta den ett par gånger, då den stank och var mer gråsvart än vit, och då har det varit kris i kanske 2 veckor innan den luktat till sig, hon har visserligen tagit sin snuttis, men har inte kunnat bli så lugnad av den när den luktade rent.

Mitt råd är att om du har möjlighet så halvera snuttisen, så att ni kan tvätta de omlott, på det sättet har ni alltid en hyfsat ren snutte som hinner lukta till sig innan ni tvättar den andra.

Gravid i V.29!! Är du med i KÅRV www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Rasmus och mamma

Lika bra att vänja dom vid att snuttisar gillar att åka "karusell" och att dom behöver det med jämna mellanrum.
    Så får man ta den dusten då. Men jag tror inte att det blir några problem.

• MARIA99

ja tvätta! det får mina tjejer lov att göra med sina ibland med..kan ju lukta hemskt efter ett tag & de vänjer sig vid att den ska tvättas. Numera är de nöjda bara den är torr på kvällen vid sovdags

• hallonbåt

Tycker absolut att du ska tvätta den! Men tvätta den så att han har den torr tills det är dags att sova. Det kan ju hända att han inte bryr sig, det gjorde inte min dotter. Hon hade råkat tappa sin favoritnalle på tunnelbanan (blä!) och den blev tvättad omedelbart när vi kom hem och det gick jättebra när hon skulle sova sedan.

• snuttan67

jag har tvättat min sons snuttis flera gånger o han bryr sig inte.
    men annar så skaffa en till så kan han ha båda ett tag så när du har tvättat den ena så kan han ha båda jämte sig ett tag så tar den ny tvättade lukt från den anndra så kanske han inte märker att en är nytvättad sen tar du bort en.

Mamma till 4 underbara barn
  • snuttan67

glömde att skriva att min son stoppar in sin snutte i tvätt maskinen själv o får plocka ut den o hänga upp den . så han vet att den finns kvar
    lycka till

Mamma till 4 underbara barn
  • Lejån

åh ja absolut! Tänk vilken bakteriehärd den är! *yack* Vi har laddat med ett helt gäng snuttar och har redan från början sett till att "snuttelukten" är lika med ren och nytvättad snutte. Fungerar superbra, men då har vi istället problemet att det bara är en viss sort snutte som duger rent utseendemässigt.

• Maggis Nervis

Adele kom till mig och sa: Mamma vi tvätta snutte

• Vilmas Mamma

Ja, låt han vara med o se hur det går till bara

• Alicemamma

Jag tycker du ska tvätta snuttisen! Vi har vå likadana snuttefiltar till Alice, vi har båda samtidigt en dag eller två, sedan tvättar vi den sunkiga. Funkar bra då den "nya" får gosa in den med den "gamla"!!

• Hallonsaft

Min dotter älskar sin snuttefilt, eller snuskfilt som jag kallar det. Hon har den med överallt och ja.. den blir skitig. Tur att den redan är grå

Vi har försökt att byta ut den så att hon kan varva mellan två, men nä hon vägrar ha annan än sin snutte. Men hon bryr sig inte alls om ifall den är nytvättad ock luktar gott för en gång skull.

Däremot ska jag nog köpa en till likadan spöket -laban snutte. För tänk om man skulle tappa bort den och den inte längre går att få tag på.

• Mys76

Tvätta! Vi tvättar den ca varannan vecka och sonen älskar när den är nytvättad och vi också eftersom man får den upptryckt i ansiktet med jämna mellanrum. Håller man den fräch hela tidn blir det ju det som är bästa lukten.

• Valborg

Vi skaffade 3 snuttefiltar till vår tös ( en som kan vara med på förskolan o en som används hemma o en som är ren o lätt kan bytas ut vid diverse olyckor) Vande henne tidigt med att snutten bytades ut vid jämna mellanrum men de luktar ju å andra sidan alltid "hemma" om ni förstår vad jag menar.

Svar på tråden Vågar man tvätta sonens snuttis?