• Anonym (Dålig mor)

han säger att jag är dålig mamma

Barnens pappa har flera gånger sagt att han tycker att jag är dålig mamma. Dels för att jag verkar ointresserad av barnen, (min mamma brukar ta dem då och då vilket är ganska ofta )dels för att jag aldrig leker med dem.
    Jag är jättesårad och förstår inte alls varför han säger så. Min definition av att vara dålig mamma är när jag försummar mina barn genom att låta dem svälta, eller för lite uppmärksamhet, kärlek, värme.
    Jag gör det bästa jag kan. Jobbar heltid, har 1 timme enkel väg till jobbet. jag gör allt hemma...och så har jag så dåligt samvete fast än jag gör de jag kan...
    vad är en dålig mamma ??varför är jag en sån?

• Svar på tråden han säger att jag är dålig mamma
  • Elute

Han säger så för att medvetet såra dig. Bor ni ihop?

• Anonym

Min mamma lekte aldrig med mig, men jag anser att hon är världens bästa mamma. Jag har alltid känt mig älskad o uppskattad. Båda mina föräldrar jobbade heltid med lång restid, men de såg till att jag hade det bra när de inte var hemma, antingen var jag hos dagmamma eller hos mormor o morfar. Fortsätt att ge dina barn kärlek o trygghet, det är den största gåvan de kan få

• Anonym (Dålig mor)

Elute

Ja vi bor ihop, har 2 små barn under 4 år.

Anonym

Ser inget fel med att barnen är hos min mamma såo ofta som de är. Barnen är trygga där och det är det viktigaste.

• Anonym

Dålig mamma tror jag inte du är.
    Fråga honom varför han tycker det.. Leker han själv med barnen så mycket och ofta?!
    När lämnar du dem till din mamma? När du är ledig? Varför?
    Han, din sambo, kanske tycker du hellre gör andra saker än är med barnen, om du lämnar bort dem så ofta..

• Elute

Vad gör han då? Hjälper han till att dammsuga, laga mat och att diska så att du hinner vara med barnen? Är han hemma med barnen själv så ofta så att du hinner få egen tid?

Jag leker inte med mina heller, de leker tillsammans. Jag jobbar 75% och har ca 20 min till jobbet. Min man träffar dem knappt alls eftersom han har mkt långt till jobbet och har mkt långa dagar, så jag hinner inte släppa allt för att vara med på barnens lekar. De får istället vara med på mina grejer som jag gör, tex torka bordet eller plocka i och ur torktumlaren. Min 4åring diskar ibland.

Man behöver inte Leka för att barnen ska få kärlek och omtanke, huvudsaken är ju att barnen är nöjda .

• Anonym (oxå)

Min bästa vän hade en sambo som sa ganska precis så.

Han hade någon idealbild av hur han tyckte att en mamma "skulle" vara... Fast jag tror att han tänkte på en hemmafru på 50-talet. :) I hans fall var det så att han kände sig försummad för att min kompis inte hade tid med honom, eftersom jobb, barn och hem tog all tid. Han gjorde inte ett handtag hemma.
    Hon lämnade barnen till sin mamma för att få lite egen tid, andas ut och på så sätt bli en ännu bättre mamma. Det var då han började kalla henne för dålig mamma...

Men jag håller med dig TS, att vara en bra mamma är att se till att barnen har det de behöver och känner sig trygga och älskade. Sedan att leka med dem är ju lite olika. En del gör det mkt, andra inte. Och att göra saker tillsammans kan vara så mycket.

Han säger det för att såra dig helt enkelt. Frågan är varför, kan du fråga honom det? JAg undrar också som Elute hur mkt han gör hemma egentligen?

Stor kram på dig!!

• Anonym (Dålig mor)

Anonym
    ja han leker med barnen rätt ofta. De är 2 pojkar och väldigt pappiga. Jag lämnar dem till mamma när jag jobbar mest. Ibland lämnar vi dem över helgen men mest när jag och pappan jobbar.

"Han, din sambo, kanske tycker du hellre gör andra saker än är med barnen, om du lämnar bort dem så ofta.. "
    När jag är med barnen då är jag det. Men när jag har lämnat bort dem så fikar jag med mina vänner, går ut o käkar middag med tjejgänget etc. Jag gör aldrig det när jag vet att han är hemma med dem (han hämtar dem efter dagis), bara för att jag vet att han kommer ge mig dåligt samvete..

När jag var mammaledig så var det den bästa tiden tycker han. Jag var hemma på heltid, jag tog hand om huset, barnen och allt som ska göras hemma. Han kunde gå ut på helgerna, ha jobbkvällar, jobba över. Och han hade tid att leka med barnen. Det var ju det enda han gjorde i och med att jag gjorde allt annat. Till slut så fick jag söka psykolog för jag gick in i väggen. Jag mådde jättedåligt och grät ofta, inför barnen. Och nu när jag mår mycket bättre och försöker få plats med jobb/barn/fritid så är jag plötsligt en dålig mamma. Jag har börjat prioritera andra saker och inte bara hemmet. Och förut så kunde jag bara tänka på vad som är bäst för barnen, det gör jag nu också, men samtidigt ska det passa mig.

• Elute

Prioritera allt som känns viktigt för dig, det är jätteviktigt! Stå på dig.
    (Han liknar min man litegrann, tycker jag. Som helst vill att frun ska gå hemma, passa hans barn och laga hans mat.)
    Han verkar inte förstå hur dåligt du har mått
    Han verkar mest sur över att du tar dig egen tid istället för att passa upp på honom.

Men jag vet hur det är med dåligt samvete, kvinnans värsta fiende nr 1.

*kramar*

• stockholmstjej79

TS: Jag har svårt att förstå din man! Han borde förstå att det är bättre att hans fru är glad och mår bra än att hon ska gå hemma, fixa hushållet och till på köpet gå in i väggen! Mår du bra och är glad, så mår dina barn bra. Mina föräldrar "lekte" inte heller med mig när jag var liten, jag hade annan kvalitétstid med dom och jag älskar dom ff jättemycket.

• Anonym (Dålig mor)

det värsta är att jag får dåligt samvete när han säger att han tycker att jag är dålig mamma. Man vill ju inte att far till ens barn ska tycka det, men jag har inte dåligt samvete för barnen...hängde nån me nu??
    jag tycker att de mår bra...visst är de väldigt pappiga men när jag leker, eller gör grejer med dem så leker de bra med mig också. Och jag får ofta höra min stora säga att han älskar mig. Den lilla är med och ger mig stora blöta pussar..hihi

• Beckasin

Nej vad fan!! Det är ju han som är en dålig man och det tycker jag att du skall tala om för honom. Du är väl inte hans morsa heller? Han måste börja hjälpa till hemma och sluta behandla dig som ett tjänstehjon.

Att barnen tycker att du är en bra mamma är ju uppenbart. Vem kommer de till när de har slagit sig? Vem köper nya gummistövlar? Vem ringer till doktorn när de är sjuka?

Såna saker borde en bra pappa göra och inte bara leka med dem. Så han kanske inte är en så bra pappa som han tror.

• Rebecca Louise

är det inte han som är en dålig pappa/make???!!!
    du jobbar ju heltid plus att du gör allt hemma, vad mer kan han begära av dej???
    jätte bra att du får lite avlastning o att barna får mysa hos mormor.
    min mormor har passat mej jätte mycket o det va alltid lika roligt

du verkar va en toppen mamma!!

Alva ♥
  • Anonym (Dålig mor)

Tack... Vår relation har inte varit den bästa men att säga något sådant gör mig ledsen. Ja du jag vet inte riktigt varför han begär mer av mig.
    Nu åkte den minsta till mormor idag. Pappan har skjutsat dit honom. jag kommer nog hämta honom fredag kväll eller lördag

• Anonym

Hur gammal är minsta? Varför ska han vara hos mormor så länge?

Förstår att du behöver avlastning, men jag tycker synd om barnen som verkar vara hos mormor så ofta -de vill säkert hellre vara hemma hos er.

Sluta göra saker hemma, sluta städa, sluta tvätta hans kläder, strunta i att laga mat till honom, så kanske han fattar att han måste göra något. Priotera barnen när du är hemma.

• Anonym (f)

Hej! Mina barns pappor säger samma saker om mig. Att jag är en dålig mamma. Också jag jobbar heltid och kämpar för försörjningen. När jag är hemma på kvällen sitter jag vid datan litet. Behöver få slappa litet. Jag är med mina barn med och de klagar inte. Jag har aldrig varit någon lekmamma. De verkar dessutom ha roligare än mig. Jag undrar om de inte är de som klagar som behöver få klanka ned lite för att själva framstå bättre Mina barns fäder är inte alls så perfekta själva och jag vet att det inte är sant som de säger. Men som du TS så tar jag åt mig varje gång ändå.

Svar på tråden han säger att jag är dålig mamma