Brunch-recept?
Hej!
Har ni tips på enkla och goda rätter man kan ha till brunch? Har fått i uppgift att göra tre rätter och är väldigt tacksam för alla tips jag kan få. Får lite prestationsångest då de andra tjejerna har väldigt höga krav... :-/
Hej!
Har ni tips på enkla och goda rätter man kan ha till brunch? Har fått i uppgift att göra tre rätter och är väldigt tacksam för alla tips jag kan få. Får lite prestationsångest då de andra tjejerna har väldigt höga krav... :-/
Gör scones! Supergott och enkelt.. Å någon god marmelad till dem. Eller stora lite matiga muffins, med t.ex. blåbär i. Eller skinka och ost! Du kan också göra ett gäng plättar eller pannkakor. Å smoothies.. Mixa några frukter och bär med yoghurt och juice till lagom konsistens. Jättegott! Fruktsallad med honung och yoghurt är också fräscht..
Eller BLT-sandwiches.. Supergott och enkelt! Bre majonäs på en vanlig skiva formfranska. Lägg på salladsblad, någon skiva tomat och några skivor stekt, kall bacon. Lägg ytterligare en skiva bröd med majonnäs ovanpå. Skär på diagonalen - färdigt!
Några tips.. =)
Massor med toppenidéer =)Jag gillar alltihop, men det får helt klart bli muffins med bär och BLT's. Smothies och fruktsallad fixar en annan av tjejerna så det får vi också!
Tack så mycket!! =)
Tror du det kan funka med någon vegetarisk paj till?
Absolut.. Blir säkert jättegott! Till brunch vill man ju helst inte äta för "tungt" å då blir säkert vegetarisk paj kanon!
Hoppas ni får en mysig brunch i alla fall! Inte utan att jag känner mig lite avundsjuk nu.. =)
Jag har nånstans ett recept på en supergod paj med ricottaost och broccoli och grejer, vill du att jag letar reda på receptet?
OZgirl - ja tack, gärna. Det låter gott!
Jag har fått detta av en annan medlem här - kanongott!
Mmm det såg gott ut... Jag hade funderat på en liknande paj med ricotta, timjan och tomat men den här såg godare ut med lite mer smaker. Man tackar!
Amerikanska pannkakor!
...gott med Kesella vanilj till.