• Anonym (undrar)

ont i brösten efter missfall?

Hej.
    För 2 1/2 vecka sedan fick jag mens (lite tidigare än beräknat)den varade några dagar och under de två första dagarna hade jag stora blodklumpar. Har aldrig haft så förut, det blödde genom tampongen direkt och jag fick sitta på toa hela förmiddagen första dagen. Tänkte inte så mycket på det sen, men tanken fanns att det kanske var ett jättetidigt missfall. Har inte planerat någon graviditet och vi skyddar oss med kondom. Igår började jag ömma i brösten, vilket jag aldrig brukar göra annars. Om det inte varit för mensen hade jag nog trott att jag är gravid. Kan brösten börja ömma efter missfall?

• Svar på tråden ont i brösten efter missfall?
  • Anonym (MF nyss)

hejsan, jag fick missfall i tisdags, och jag har också känt av lite ömma bröst, men det beror nog på att man har lite hormoner kvar. jag kände bara lite, inte alls som förut.

• Anonym (undrar)

Anonym (MF nyss)
    Men hade du ömma bröst innan missfallet? Mina ömma bröst har kommit nu 2 1/2 vecka efter blödningen. Vet ju inte om det var missfall jag hade eftersom jag inte kände mig gravid före, men eftersom jag blödde så mycket och så stora klumpar misstänker jag att det kan ha varit det. Nu är mina bröst både spända och ömma. Men jag får vänta och se vad som händer, det borde ju gå över.

• Anonym (MF nyss)

Låter mer som om du vore gravid... eftersom det är så pass "länge" sen du blödde.

• Anonym (undrar)

Jag känner mig gravid men har inte haft sex sedan blödningen, så jag kan inte vara det.

• Anonym (MF nyss)

Men du kan ju haft sex före blödningen, och så blödde du som mens väldigt tidigt i graviditeten, många som blöder i graviditeten också. jag tycker du ska kolla upp det, för det låter verkligen som att du är gravid. ring MVC och kolla vad dom säger. vill du bli med barn eller är det inte önskat alls?

• Anonym (undrar)

Jag blödde jättemycket, verkade inte alls som en vanlig mens. Jag tror jag avvaktar och ser om mensen kommer som den ska. Nej, vi har inte planerat att bli med barn men skulle det vara så är det ändå ok på något sätt. Jag hade tänkt studera färdigt mitt program och min sambo har startat eget, men livet blir inte alltid som man planerar. Om jag är med barn (vilket jag inte tror) så är barnet välkommet. Vi har två barn 6år och 8år.

• Anonym (MF nyss)

okej, du måste skriva här i så jag får veta :) blir ju nyfiken.

Svar på tråden ont i brösten efter missfall?