• ominte2

Vilken ögonfärg tror ni min tjej får?

Hon är nu 6 veckor och ögonen är jättemörk blåa. Pappa har grönmelerade och jag mörkbruna. Vad tror ni?

• Svar på tråden Vilken ögonfärg tror ni min tjej får?
  • Norrbagge

Mörkbruna. Chansen att hon får blåa ögon är knappa 25%.

• Anti75

Bruna.
    Men man vet aldrig! Jag har bruna,min man blågråa. Första dottern fick bruna o andra dottern fick blågråa!

• Maria32

Jag tror hon får Bruna
    Jag har två barn med blå ögd pappa och André hade blå/grön/bruna ögon i 1 år sen var dom blåa. Smilla är nu 1,5 år och har grön/bruna.

• Häxan Jia

Har dina bägge föräldrar bruna ögon, så finns de en möjlighet att hon får bruna ögon.. men har en av dina föräldrar blå och din sambos föräldrar blå eller gröna ögon, så blir tjejen blåögd lr grönögd...

Alla gör misstag sade igelkotten när han satte på diskborsten
  • juliah

Svårt att svara på, jag har blåa och min man bruna. Vår son har grönblåa med en aning brunt i. Skiftar lite från dag till dag...

• Häxan Jia

Brunt är bara dominant om du och dina föräldrar har det så att säga...

Alla gör misstag sade igelkotten när han satte på diskborsten
  • Maria32

I min familj är det bara jag och min mamma som har bruna ögon. Min mans föräldrar och syskon har blå. Mina syskon har blåa.

• rebeckaa

svårt att säga , jag har en flicka med blåa ögon o en med bruna, jag har bruna och pappan blå ögon. det första barnet hade mörka ögon men man såg att de var blå.

• Maggiepuh

brunt är dominant... Men om någon av dina föräldrar var blåögda så är det lika stor chans på båda färgerna.

• ominte2

Morsgrisen..kul sida! resultat blev 50 % bruna 31% gröna och 19% blå

• Ängel1982

jag har mörkbruna ögon, min man har blå och båda våra flickor har blå ögon. Så min bruna dominans slog inte igenom. haha.

• Ängel1982

morsgrisen; rolig sida. det var 37,5% chans att mina barn skulle få blå ögon som de ju fick.

• Lucky Mom and Wife

bruna tror jag att hon får. mIn man är blåögd och jag har mörkbruna, vår lilla tös hade ljusblåa ögon tills hon var 2-3 månader nu har hon grönbruna ögon och är 9 månader snart.

• tingeling75

Det var en jätterolig sida men det gick inte att mata in våra uppgifter.
    Min mamma har grön/gula ögon medan min pappa har havsblå (världens finaste),min mans mamma har gröna medan hans pappa har ljusblå.
    Nu kommer problemet: jag har grön/gul/bruna medan min man har bruna och detta ville inte datorn acceptera. Man kan inte få bruna ögon av sådana föräldrar tydligen :)
    Våra barn har följaden färger:
    Nr 1 grön/grå/gula (låter märkligt men är helt fantastiskt vackra)
    Nr 2 bruna
    nr 3 havsblå

Kul kombinationer eller hur!

• rebeckaa

kul sida morsgrisen här blev det blå 37,5%, grön 12,5%, brun 50%.

första flickan fick blå ögon

andra flickan bruna.

• WimsA

Jag har bruna, å har 2 st pågar med blåögda killar, å bägge mina blev blåögda.

_ComBo_
  • WimsA
    rebeckaa skrev 2006-11-23 21:48:04 följande:
    kul sida morsgrisen här blev det blå 37,5%, grön 12,5%, brun 50%.första flickan fick blå ögonandra flickan bruna.
    Jag fick samma som dig där, men mina är blåögda!
    _ComBo_
Svar på tråden Vilken ögonfärg tror ni min tjej får?