Hårdrock och Metal
Välkomna med tips och tankar och musiken är egentligen allt utom det som snurrar på mix/rix.
finns de någon bra ny grupp som jag missat?
Välkomna med tips och tankar och musiken är egentligen allt utom det som snurrar på mix/rix.
finns de någon bra ny grupp som jag missat?
Just nu så går det mycket audioslave, fireball ministry och black label society hema, även en del masterplan m.m.
Tyvärr är min sambo inte lika förtjust i death/black metal som hon var innan bebben kom, annars så är ju dimmu borgir och mayhem aldrig fel
Äntligen en tråd som lockar till skrift...
Tror inte att ngn har tipsat om kungarnas kungar - Tool
Konstrock eller konstig rock har dom kallats. Jag kallar dom Gudar. Helt klart udda arrangemang, udda texter ofta på gränsen till extrema. Mycket vackra ljud och stämningar är vad de bjuder på, dynamiskt, hårt och mjukt på samma gång. Mitt tips är att lyssna till plattorna Aenima, Schism sista 10 000 Days. Underbara plattor allihop!
Andra band jag gärna delar med mig av är:
A Perfect Circle - Sångaren i Tools andra band.
Ignite - Ett par gamla metal/hardcore hjältar som fått en nytändning, lyssna på senaste plattan
Khoma - Ett svensk band!
borgir e enormt bra
Dimmu Borgir är grymt bra, och dom ska spela på Sweden Rock Festival i sommar! och ny skiva på G! Hoppas man kan ta sig ner till SRF och se dom.
HIM
Entwine
Tool
A Perfect Circle
Korn
Soilwork
+ massa fler....
Men de ovanstående snurrar mest just nu!
Nån som lyssnat in på polarens band då?
www.eventideweb.com
Chimaira är riktigt gött att lyssna på, redigt blytungt gung. Killswitch Engage är också ett blytungt band med inslag av skönsång.
Finnarna i children of bodom tycker jag är riktigt svängiga.
Likaså finnarna i Finntroll. Mycket gott kommer österifrån!
Gamla favoriter är Siebenbürgen, rätt hatiska texter mot kristendom, men kan man svälja det så är det riktigt fin musik.
vi finnar kan göra musik för en gångs skull
Finnar har alltid levererat bra musik....
Men ingen internationellt har upptäckt vår musikaliska talang!
(tills nu då)