• niclina

rinnande och kladdigt öga

Efter en rejäl förkylning har vår dotter blivit irriterad i sitt ena öga, det är inte rött men rinner och är kladdigt, ska man tvätta med något annat än ljummet vatten??

• Svar på tråden rinnande och kladdigt öga
  • AME79

ljummet vatten på en bommulstuss kan man tvätta med

• Hannamia

Det är ögoninflammation hon har fått... Inget farligt, men inte så kul att ha... Det brukar försvinna av sig själv bara man baddar ögat med ljummet vatten och tvättar ur det flera ggr per dag. Om det inte skulle hjälpa finns salvor eller droppar på apoteket.

Hoppas hon blir bättre snart! Kram till er!

• niclina

det verkar inte som att hon har ont, hon kliar sig inte heller, jag foertsätter badda ett tag till så får vi se om det försvinner. tack för alla tips....glömde nog att skriva att hon e fem månader :)

• ebben

Japp,som de andra skrivit..Tvätta med ljummet vatten utifrån och in. Så blir det nog bra!Var noga med er handhygien!
    Min son hade så och de tog prov på det,och det var så att han egentligen skulle ha fått penicillin,men jag tyckte vi skulle avvakta.Eftersom det var så pass lindrigt.
    Och han blev bra rätt så fort!

• Lilla C

ljummet vatten med bomullstuss, är ett förkylningstecken, en del kallar det förkylning i ögat liksom. inget att oroas över, det där gula och kladdiga, bara torka bort. använd olika tussar för ögonen och se till att dina fingrar är rena om du tar bort själv.

• 2a Barnet

Man ska koka vatten och låta det svalna. Därefter ska man torka det uifrån och in på ögat, med en topps eller bomull. Ett par ggr om dagen.
    Hoppas det blir bättre.

• Fiafiber

koksaltlösning som du droppar i ögat funkar jättebra!
    Samt tops om du tar bort gegget med, utifrån och in.

• Vick

Jag var rädd att Julian fått ögoninflammation, men om bebisen är alldeles ny beror det på att tårkanalerna inte utvecklats ännu. Julian är nu drygt nio veckor och har fortfarande kladdigt öga. Min bvc-man sa att jag skulle ta sterilt (dvs kokat vatten) på en bomullstuss från utsidan av ögat och in mot näsroten. Han rekommenderade alltså inte ljummet vatten från kranen. Om ögat blir rött kan du ju kontakta bvc. Hoppas att det går bra.

Svar på tråden rinnande och kladdigt öga