• Utopia

Keps i klassrummet, ok eller inte?

Jag själv finner denna fråga om det är ok att ha keps på lektionerna vara långt ifrån enkel.

Vad säger ni, tycker ni att man bör begära att de med keps (och mössa med för den delen) tar av sig den i klassrummet? Varför det eller varför inte?

• Svar på tråden Keps i klassrummet, ok eller inte?
  • muulin

det är inget jag skulle bråka över om jag var lärare.. Om dom inte sitter med kepsen över ögonen. Jag stör mig inte på barn eller ungdomar som har keps i klassrummet!

• Bluescreen

Självfallet ska inte mössa eller keps bäras i klassrummet.

• Moomin

Man har inte mössa på sig inomhus. Det är enkla etikettsregler som alla borde lära sina barn. Det handlar om att visa respekt för sina medmänniskor helt enkelt.

Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
  • Queen Of Darkness

nej jag tycker inte att man har mössa eller keps inomhus. man tar av sig mössan när man går in anser jag, oavsett var.

♥ Another day in Paradise ♥
  • Pin up car cruiser

Helt Ok enligt mig att ha keps/mössa

• Moomin
    Bonanza skrev 2006-11-23 18:04:54 följande:
    Det beror på hur den sitter. Ser man inte ögonen - inte ok. Ser man ögonen - ok.Annars ska man ju inte få ha sjal eller någon huvudbonad? Varför ska religion vara överordnat annan personlig uttrycksstil? Nyaste fejkmamman: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b4106p426935.h...
    Det tycker jag inte att den skall vara heller faktiskt. Samma regler skall gälla alla.
    Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
  • giz den allsmäktige

joppe om man ser ögonen så e det helt ok men vid matbordet ska den av.....

• Bonanza

Moomin - men hur blir det då med alla som har sjal av religiösa skäl? Ska de tvingas ta av sig sjalarna i skolan/gå i friskola/inte gå i skolan?

Jag tycker inte att det är så himla fel att ha mössa/keps på sig inomhus. "Vanligt hyfs" existerar inte, utan de sociala koderna förändras. Det måste inte vara ohyfsat att ha keps på sig. Om hela klassen tycker att det är ok, men inte läraren, och läraren då startar bråk om det - vem är ohyfsad då?

Svar på tråden Keps i klassrummet, ok eller inte?