• GladJag

snälla, jag behöver hjälp

med två saker av lite olika natur

1. Senaste taget har jag haft en jätteläskig, återkommande dröm där jag står framför en spegel och ser hur mina framtänder bara ramlar ner flera centimetrar, men sitter fortfarande fasti rötterna, medan jag tittar på dem så börjar rötterna ruttna, de blir bruna, svarta och sedan pulvriseras de och tänderna och resten av tänderna i munnen bara rasar loss :S jag tycker detta är jätte obehagligt.

Någon här som är duktig att tyda drömmar som kan hjälpa mig med vad detta kan ha för betydelse

2. För ca 2 år sedan tappade jag bort min halskedja med ett ca 8 cm högt silverkors, korset har en sten mitt i som är blå och heter Lapis Lazuli.
    Det är en silversmed från min hembygd som tillverkat korset så det finns bara ett enda ett av det och jag saknar det så oerhört.
    Finns det någon som kan se var det finns så lovar jag en betalning.

• Svar på tråden snälla, jag behöver hjälp
  • Salmiak6

Jag har haft en liknande dröm som också återkommer. Jag tappar alla tänderna i munnen och spottaar ut en efter en och de tar aldrig slut. SKit otäckt!

• GladJag

Huvvaligen, precis så är det för mig också, man bara känner hur dom lossnar, man spottar och strax är munnen full igen...
    Är himla obehagligt och jag vaknar med en skräckblandad olustkänsla

• Salmiak6

Men det måste ju betyda något! Finns här inga drömtydare?

• jossefina

Att drömma att man tappar sina tänder betyder att man är rädd att förlora kontrollen över sitt liv. Det läste jag i en drömtydningsbok då jag själv hade en dylik dröm.

• Jennie85

enligt min bok om drömtydning så betyder det att någon närstående kommer att dö... men det är nog inget man ska ta på för stort allvar... har själv drömt att jag tappar alla tänder flera ggr, men ingen jag känner har dött i samband med det. hoppas jag inte skrämmer upp dej för mycket...

• Troll1

Jennie85: Åh, jösses! Det har ju ingenting med att ngn ska dö att göra! Vad är det för skitbok du har tittat i?
    Ofta förekommer sådana drömmar vid perioder av mkt stress, oro osv. Även som Jossefina skrev, men det hänger ju liksom ihop. Det är en vanlig typ av dröm....

• GladJag

Troll1 Ja, det kan mycket väl stämma in i min livssituation just nu så...

Finns det ingen som kan hjälpa mig med mitt andra "bekymmer"?

• gladlouise

har läst att när man drömmer om att man tappar tänderna så betyder det att man oroar sig för ekonomin!

• Arcoiris

Enligt Dr Phil så betyder drömmar om att man tappar tänder- fåfänga...

Så jäkla dåligt... så obotlig dålig tolkning...

Jag har själv haft sådana drömmar och det beror INTE på fåfänga!

• zucca

Troll1 Jag har tänkt precis samma sak som du... Skitbtolkning tills det hände mig aldeless nyligen...
    Jag tolkar drömmar själv och tänkte att det inte kunde betyda död. Jag tolkde in att jag inte åt rätt mm men några dagar senare med drömmen i bakhuvudet och det jag hört den betyda så fick jag medelandet att min låtsas morfar gått bort... Och jag känner rakt in i benmärgen att det var det den ville medela...
    Nu tror jag iofs att drömmar använder sig av drömmarens symbolkunskap. Det vill säga om man innerst inne tycker att tappa tänder betyder brist på kontroll, Ja då drömmer man att man tappar tänder när man har det och vise versa...Och eftersom det enda jag hört om att tappa tänder är att någon skall vandra vidare. Så drömde jag det... Om ni förstår vad jag menar...
    Så drömmar kan betyda lite olika beroende på vem som drömmer.

• Jennie85

troll1: har "drömtolkning från a-ö" av henry boulanger... som sagt inget jag själv tror på heller eftersom ingen jag känner har dött när jag drömt att jag tappar tänder. förlåt att jag yttrade mig!

• Rafael

hört att om man drömmer att tänderna lossna blir man rik
    men inte en slant från alla mardrömmar jag haft

• cegermyran

spegel och att man ser sig själv är enligt sibylla boken som jag har.antingen går du i giftastankar eller så är det ett barn på väg för dig själv eller en närstående.
    Att du tappar tänder och att du ser dig själv är tomma löften och sjukdom av lindrig art.

• Alyssa

I min bok står det: Att drömma att man tappar sina tänder betyder att ens barn eller nära släkt kommer att få allvarliga problem.

Att drömma att ens tänder blir svarta betyder att en vän eller släkting blir sjuk eller hamnar i tubbel

• Sussie77

Jag har hört att när man drömmer om att man tappar tänderna så är det pga oro. Och det har stämt in på mig väldigt bra.

• Troll1
    Jennie85 skrev 2006-11-23 23:01:01 följande:
    troll1: har "drömtolkning från a-ö" av henry boulanger... som sagt inget jag själv tror på heller eftersom ingen jag känner har dött när jag drömt att jag tappar tänder. förlåt att jag yttrade mig!
    Vadå, "förlåt att jag yttrade mig"??
    Det är väl vansinnigt att skriva i en bok att om man tappar tänder är det ngn som ska dö! Jag skulle inte vilja höra det iallafall. Jag har drömt om precis samma sak många ggr och det har varit i perioder av stress och oro. Även separation. Då är det ngt som "ska dö" iof, men då får man väl visa på olika tolkningar. En människa som kanske lever under press, stress och oro mår väl väldigt dåligt av att läsa/höra ngt så defenitivt som att NGN ska dö!
Svar på tråden snälla, jag behöver hjälp