• Anonym (ångest)

Ångest...bröstsmärta....hjälp

Min man lider av depression och har ångest.
    Han säger sig ha en kraftig smärta i bröstet och upp mot halsen.
    Är det någon som känner igen om ångest kan ge dessa symptom?

Jag blir galen av oro och börjar undra om det kanske är något annat som är fel.
    snälla någon som vet??????????

• Svar på tråden Ångest...bröstsmärta....hjälp
  • zebran i Stilla havet

Jag kan ju inte veta om det galler just din man men jag vet att hjartattacksliknande brostsmartor ar vanligt i samband med panikangest. Ar det det sa ar det i alla fall inte farligt men valdigt laskigt for den som drabbas.

• Anonym (ångest)

Han säger att det är som en konstant värk som sitter mitt på bröstet. Det har på gått i några dagar nu.

• Anonym

ja bröstet påverkas en del av ångest även sidorna och upp mot hals,vet jag själv

• Anonym (ångest)

Jag vet inte om vi ska åka till sjukhuset eller inte. Han väntar på ett recept med anti-depressivt. Borde komma idag. Vi kanske ska vänte och se om det hjälper.

anonym: Hade du konstant värk el´ler vad det från och till.

Jga tror att den här oron för min del snart gör att jag kommer att få ångest också.

• Anonym (varit där)

Oftast vid ångest tycker jag att smärtorna avtar i mellanåt pga att attackerna kommer i omgångar. .. o imellan dessa har man ju liksom varvat ner en stund. Detta är en jättejobbig symtom tro mig ...inte nog att man har ångest utan man också tror att man ska få hjärtinfarkt på köpet....

Om smärtan kring bröstet sitter i hela tiden så ring gärna till VC o rådfråga ...nackdelen är bara att om det står ångest i papprena så till 85% relaterar de ju till sjukdomen som man redan sökt för....O DET ÄR FEL!!!!!!.. stå på dig o ha ett öga på din man.

Antidepp.med verkar inte samma dag oftast utan man kanske behöver lite annat de första dagarna..ex sobril som jag själv alltid har till hands när jag inte kan ta kontroll över situationen... Ta hand om din man o säg att ljuset finns på andra sidan tunneln men vägen dit hittar han bara själv...genom att hitta tryggheten i sig själv...jag vet.. har varit där o har nu varit "frisk" i 5 år. (Trillar i gropar ibland men försöker snabbt komma upp igen)

styrkekramar från en som vet!!

• Anonym (ångest)

Tack för svar. Han blir alltid deprimerad på hösten och nu tar han en epilepsimedicin som förstärken deprissionen. Jag tror att det är därifrån ångesten kommer. Att han inte kan må bra. När jag berättade för honom att det är vanligt med smärta vid ångest lugnade han sig lite och trycket lättade något. Så han är lnog medvetan om att det inte är något fysiskt fel.
    Kram

• Anonym

Hej trådstartaren.
    Bröstsmärtor vi ångest är JÄTTE VANLIGT. Typ det vanligaste symptomet vid ångest. Även att det går upp mot halsen, så att det känns som om man har en stor klump i halsen och svårt att svälja.
    Jag har tidigare haft ångest och smärtan i bröstet har varit fruktansvärd.
    Det enda som hjälpte var ångestdämpande medicin (dock inte atarax eller esucos men sobril hjälper).
    Jag tycker att han ska få ångestdämpande nu, ta det vid behov fram tills det att antidepp-medicinen hjälper (för det tar ofta flera veckor innan den hjälper).
    MEN, kom ihåg att dessa bröstsmärtor INTE är farliga. Det är "bara" själen som hyar ont :(

Svar på tråden Ångest...bröstsmärta....hjälp